Änka i ett år

Irving, John

| 1998

När vi först möter Ruth Cole är hon fyra år och bor hos sin mor, Marion, och sin far, en berömd barnboksförfattare. Vi möter också Eddie, en ung man med författardrömmar, som ska passa Ruth under sommaren. Men Eddie blir inte bara Ruths barnvakt utan också Marions älskare... Många år ska gå innan de stöter ihop igen. Eddie och Ruth är nu båda författare - Eddie en mindre framgångsrik sådan Ruth är berömd, men hämmad i sina relationer, särskilt till män. För att bryta sig ur sin isolering beslutar hon att ta upp sitt livsprojekt: att följa en prostituerad i hennes arbete. Men det syndfulla livet i Amsterdam blir inte riktigt som Ruth tänkt... Änka i ett år är en känsloladdad kärlekshistoria, komisk,...

Izabela Horn

2022-11-24

Har läst flera böcker av John Irving och några stycken har varit sådan besvikelse men jag kommer fortsätta läsa allt jag kommer över med honom för när han är bra då är hans böcker fantastiska. Änka i ett år har fått mig att skratta .Irvings porträtt, hans karaktär beskrivningar är oslagbara. Personerna blir livs levande framför en Det bästa är att han inte bara beskriver huvudkaraktärerna utan varje biperson käns viktig när man läser hur liten plats personen än har i hans berättelse

Izabela Horn

2022-11-24

Zack Simone

2017-05-15

Ljuvligt att hitta en sån här Irving. Och lite överraskande. Han är ju så melodramatisk och mycket. Men jag har ändå känt på mig att han borde kunna passera mitt kritiska nålsöga någon gång. Som barn gillade jag ju Garp. Irving känns nästan viktig, som en övergång (från ungdom) till komplexa och verkliga karaktärer. För oss som tycker "sagan om ringen" helst handlar om kärlek och sånt, och som ändå kan var likt sci-fi.