Änglarnas kamp

Fitzpatrick, Becca

| 2013

Efter Hanks död har Nora ofrivilligt blivit nefilernas ledare och hon förväntas nu avsluta det Hank påbörjat. Hon måste utplåna de fallna änglarna och därmed utplåna Patch.Men Nora och Patch har en plan. De ska låta alla tro att de har gjort slut. Sedan ska Nora övertyga nefilerna om att de inte behöver strida mot de fallna änglarna. Samtidigt ska Patch ta reda på så mycket som möjligt om änglarnas avsikter. Tillsammans tänker de sätta stopp för det stora kriget innan det ens har börjat. Fast samtidigt som det drar ihop sig till slutstrid mellan änglar och nefiler, frestas Nora av en överväldigande och beroendeframkallande kraft. En kraft stark nog att krossa kärleken mellan henne och Patch.Änglarnas kamp av Becca Fitzpatrick är den olidligt spännande avslutade delen efter succéböckerna Fallen ängel, Förlorad ängel och Noras val.

2019-04-21

Jag är lite besviken över att Nora fick så få tillfällen då hon kunde förlita sig på egen kraft. Slutet kom lite hastigt inpå och jag skulle velat få lite fler svar angående efterföljder. Annars är relationerna fortsatt härliga att följa och läsa om.

Liza Stöllman

2018-03-20

Anna Katarina

2015-09-10

Spännande handling, bra uppbyggd historia. Man får konstant lust att läsa vidare för att få veta vad som ska hända. Intrigerna är täta och oftast - men inte alltid - välarbetade.
Beskrivningarna av känslor är klyschiga. Man har läst dem så många gånger att de inte känns längre.
Nora har tuffat till sig marginellt från de tidigare böckerna. Jag hade hoppats på en mycket starkare Nora i den här avslutande delen.
Tuffa, coola, roliga Vee är med alldeles för lite i den här boken. Hon är en av mina favoritkaraktärer och förtjänar huvudrollen i de här böckerna istället för sjåpiga Nora.

Anna Jensen

2015-08-11

Fyra magiska böcker med kärlek, spänning och intriger. Mycket roliga att läsa och man vill verkligen sträckläsa, kan jag lova! :-)

Sanna

2014-07-31

För drygt två år sedan läste jag tredje boken och minns att jag tyckte den var såååå bra, och hade höga förhoppningar på den här. Början var lite seg men i mitten då det verkligen kom igång kom det upp till mina såååå bra förhoppningar. Jag är glad att Becca avslutade den så här tidigt ändå så den inte håller på hur länge som helst som House of Night böckerna haha. Nej men slutet blev himla bra! Lagom sorgset och lagomt bra. Jag såklart lite orolig att det inte skulle sluta som jag ville men det gjorde det. Älskar kriget mellan nefilerna och änglarna. Rekommenderas starkt till de som tycker om bokserierna House of Night till exempel.

Therese Östman

2014-06-26

Helt underbar och spännande bok/serie om Nora & Patch. Mycket bättre kärlekshistoria än Twilight. Kommet absolut läsa om böckerna. Rekommenderar starkt! Betyg: 5

Jag gillar även denna avslutande del i serien, Denna serie kan jag allt rekommendera

Ida Holmén

2013-08-05

Det tog ett tag för mig att komma in i den här boken. Kanske får den ett lägre betyg för att det tog så lång tid från det att jag släppte Silence till dess att jag lade tassarna på den sista delen. Men framåt mitten hade storyn tagit fart och jag tycker att slutet blev lagom sorgligt och lyckligt. Detta är dock inte en serie som platsar på min favorithylla.

ilenna i

2013-05-09

har saknat att läsa om nora och patch och eftersom det alltid tar en hel evighet för svenska översättare läste jag sista boken på engelska. Jag tyckte boken var jättebra; innehöll både spänning och romantik som dom tidigare. Gillade dessutom Patch mycket mer än i tredje boken. Den var inte heller helt förutsägbar vilket förstås är ett plus.
Det som drar ner betyget från fem till fyra är att jag tycker att slutet kändes väldigt stressat, en del saker hade gärna fått tagits bort i mitt tycke :)

Sussie S

2013-02-15

Är serien slut nu? Synd för jag gillade verkligen dehär böckerna...
Visst störde jag mig på vissa saker, tex Noras godtrogenhet tex men annars har historierna varit lysande.

Fanny Nilsson

2013-01-06

En bra avslutning till serien. Ska inte jämföra denna bok med de föregående då jag läst denna på engelska. Var ganska förutsägbar, men hade några överaskningsmoment. Men väldigt ofta kunde jag hoppa upp och ropa "I KNEW IT!!"