nglar och demoner

Brown, Dan

| 2000

Robert Langdon, Harvard-professor i religis symbolik, kallas till en schweizisk forskarinrttning fr att analysera en mystisk symbol ? ett brnnmrke i brstet p en mrdad fysiker. Genast inser Langdon att detta r ett ofattbart bevis: ett forntida brdraskap har teruppsttt, knt under namnet Illuminati, och betecknat som den mktigaste underjordiska organisationen som existerat. Deras huvudfiende har genom rhundradena varit en och densamma: den katolska kyrkan. De vrsta farhgorna besannas nr Vatikanens heliga konklav strax drp samlas fr att utse en ny pve. Illuminati meddelar nmligen att man placerat en tidsinstlld bomb med aldrig frr skdad sprngkraft i Vatikanstatens hjrta. Robert Langdon flygs in till Rom och tillsammans med den sreget vackra och intelligenta Vittoria Vetra blir han huvudperson i Vatikanens desperata rddningsaktion. En vanvettig jakt via ett fyrahundrarigt...

Jesper Nvik

2022-01-29

Erik Elgemyr

2021-09-04

S bra!

Anders Strandberg

2020-09-16

Enkel spnning om ett fantasifullt ventyr som kan roa en ovan lsare.

Elna Mattila

2020-02-05

Bsta Dan Brown!

Dag Johansson

2019-10-09

Lste boken nr den kom och tyckte den var otroligt spnnande och intressant att f en nrmare inblick i Vatikanen och Rom. Bttre n Da Vinci-Koden enligt mig.

Dag Johansson

2019-10-09

Anna Svensson

2019-06-12

Lste Dan Browns bcker nr de kom fr mnga r sedan. D tyckte jag att hans stt att skriva kndes nytt och spnnande. Ett magiskt stt att trollbinda sina lsare genom att ta dem med p en fantastiskt historisk resa genom rom och f en inblick i Vatikanen. Det r en spnnande och intressant bok om ni inte har lst den n s gr det.

Bianca Kallai

2018-12-11

Sofie Lagergren

2018-05-17

Som en film, jag ville inte lgga ifrn mig den.

Sara Sundin Faugert

2017-11-26

Riktigt spnnande en av hans bsta

Arberesha Sabani

2017-11-23

En n gng en mycket spnnande bok av Brown. Jag lskar historia, samhllskunskap och religion. Nr Brown kombinerar dessa tre mnen i en bok skapar han en mycket spnnande roman som fngar upp ens intresse vldigt snabbt!

Anna Andersson

2017-11-22

Nej

Karoline Norheim

2017-06-18

Var helt fast frn frsta stund

Det hr handlar om en mycket intressant och spnnande historia enligt mig. Dan Browns bsta bok.

Terese Johansson

2015-02-27

Jag sg filmen innan jag lste boken, vilket av nn anledning gjorde att boken blev lite smre n jag trodde. Men ven denna bok r en av Browns bttre och den r spnnande och lrorik och en bok man inte grna lgger ifrn sig.

Lars Wekell

2014-12-23

Besviken

Lotta Berlin

2014-03-12

S spnnande, s bra!!

Jan Svensson

2014-02-25

Spnnande som tusen men efter denna och Da Vinci koden s brjar man kunna konceptet

Mats Blom

2013-07-07

Det snllaste man kan skriva om det hr pekoralet r att det r ett bra exempel p en sk sidvndare.

Nicklas Bjrk

2013-05-29

"nglar och demoner" var mitt frsta mte med Dan Brown och det ska sgas att jag slukade boken. Hg spnningsfaktor och underhllande kombination av fiktion och verklighet. "nglar och demoner" r den enda boken du behver lsa av Brown, resten r en enda upprepning i hans stt att bertta historier.

Stefan Teppas

2013-03-07

Lste den januari 2005 och satte betyget 4,3

Anna Andreasson

2013-02-12

Wow vilken bok. Hur kommer det sig att jag vntade s lnge med att lsa denna bok. Blir hrligt nr jag lgger hnderna p de andra bckerna av Dan Brown. Wow

Lars Sederlin

2012-12-11

Frbaske mig olsbar.

Bjrn Math

2012-11-19

Om alla med ngon slags teknisk utbildning fr en stund glmmer sina kunskaper r detta en bra bok. Som vanligt r det en bok att strcklsa om arbete/familj tillter.

Erik Eriksson

2012-10-18

Too much av allt! Otroligt jobbiga frklaringar och fjantigt slut!

Tony

2012-10-14

Har fr mig att han har fel om illuminati och inte r srskilt plst.

Helena Flemstrm

2012-10-07

Spnnande bok, filmen r inte lika bra

A-K Lfgren

2012-09-18

Spnnande!

Shahida

2012-08-04

Jag tror att jag r kr i Robert Langdon...
Borde nog beska Harvard University.

Ida Lnn

2012-07-18

Bland de bsta och mest spnnande bcker jag lst. Troligen den bsta.

Lina Josefsson

2012-06-29

Bad bad bad, men man lser nd ut skiten. Mer n man kan sga om annat...

Liv Lingborn

2012-04-04

Om sanningen ska fram s orkade jag inte ens lsa frdigt boken.

2012-03-23

Jag blir full i skratt nr jag lyssnade p denna smrja. Den r s dligt skriven att jag ibland skrattade hgt. "Och pltsligt insg Langdon" upprepades minst 5 ggr per kapitel och nr det var ca 150 kapitel s blev det tjatigt och just skrattretande. "Han kunde inte tro sina gon" och "Herre Gud" var ocks mycket frekventa. Han frsker p ngot konstlat stt med ljliga kraftuttryck ge snning t historien men han misslyckas totalt. Historien r s frutsgbar och han pongterar vissa saker 3 kapitel innan s man vet precis vilken fljd det pstendet fr lite senare i handlingen. Jag mste sga att jag blir konfunderad p att det r s mnga som gillar honom. r kraven p litteratur verkligen inte hgre? Tydligen inte eftersom s mnga verkar gilla honom. Jag tycker att det r den vrsta sortens skrplitteratur och hade grna satt minusstjrnor om det gtt. Ls ngot annat. det finns s mycket bra litteratur.

Mattias Green

2012-01-29

Dan Brown r mycket skicklig och det r intressant att lsa hans bcker. nglar och demoner r inget undantag och jag fascineras av detaljerna och beskrivningarna i boken. Jag har sedan jag lste denna boken exempelvis blivit mycket intresserad av antimateria och fysiken kring det. Den tappar d den tyvrr under ganska stora partier fr mig att frlora intresse.

Lars Lisspers

2012-01-17

Brown r verskattad, men bckerna r vl helt ok. Dock bygger alla p samma koncept. 24 timmar, cool kille fr snygg tjej. Lser fallet.

Lena A

2011-11-15

Mycket bra och spnnande, vrd att lsar mer n en gng

Kenneth Nord

2011-10-22

Hade slutet varit bttre hade det blivit en trea.

Kamali 

2011-10-11

Men hjlp!!! Hur kan denna frfattare vara en bstsljare? Dligt dligt dligt. Och s lite gubbsnuskigt typ "ldre man rddar ung vacker kvinna som sklart faller handlst fr hans otroliga karisma". Eller ngot.

Eva Kiani

2011-10-04

Den frsta och den bsta av Dan Brown.

O

Ola Strm

2011-07-21

En helt fantastisk bok - Helt klart den bsta jag ngonsin lst.
Rekommenderas starkt.

Anette Marcusson

2011-03-15

Maria Sundin

2011-03-15

den skulle kunnat vara ganska mycket kortare. ingen bok som jag direkt gr och funderar ver, jag har lst den, den var ok och nu r den lagd t sidan. avkoppling helt enkelt.

2011-01-05

Var ett tag sen jag lste den hr boken s minns inga direkta detaljer.

Jag tyckte dock mycket om den, precis som alla andra bcker av Dan Brown. Han skriver faktamssigt utan att det blir trkigt, och jag gillar hans karaktrer.

Mattias Renstrm

2010-12-29

Brown r skicklig p att hlla kvar lsaren "ett kapitel till", men det r fr den sakens skull inget msterverk. Klart underhllande emellant, men trttsamt andra partier. Passa er fr att tro fr hrt p all "fakta" Brown och huvudpersonen Robert Langdon presenterar!

Conny J

2010-11-24

Sga vad man vill om Dan Brown, men sikterna gr verkligen isr. Jag gillade denna och Da Vinci Koden.
Vad som tillfrde denna extra krydda var att den riktige pven precis hade dtt nr jag lste denna..

Tobias Ek

2010-11-24

Mycket bra, och i mitt tycke var den mer fngslande n Da Vinci-koden.

Maria Mnsson

2010-11-07

Tro det eller ej men den r faktiskt smre n dVC...