Angels & Demons

Brown, Dan

| 2013

The movie tie-in edition of the explosive international thriller from Dan Brown, the #1 New York Times bestselling author of The Da Vinci Code. Angels & Demons careens from enlightening epiphanies to dark truths as the battle between science and religion turns to war. This is the book that started it all: we meet Robert Langdon for the first time, caught up in a race against time to find an apocalyptic time bomb, planted by an ancient secret society that has surfaced to carry out its ultimate threat: to destroy the Vatican.

Jesper Nåvik

2022-01-29

Erik Elgemyr

2021-09-04

Så bra!

Anders Strandberg

2020-09-16

Enkel spänning om ett fantasifullt äventyr som kan roa en ovan läsare.

Elna Mattila

2020-02-05

Bästa Dan Brown!

D

Dag Johansson

2019-10-09

Läste boken när den kom och tyckte den var otroligt spännande och intressant att få en närmare inblick i Vatikanen och Rom. Bättre än Da Vinci-Koden enligt mig.

D

Dag Johansson

2019-10-09

Anna Svensson

2019-06-12

Läste Dan Browns böcker när de kom för många år sedan. Då tyckte jag att hans sätt att skriva kändes nytt och spännande. Ett magiskt sätt att trollbinda sina läsare genom att ta dem med på en fantastiskt historisk resa genom rom och få en inblick i Vatikanen. Det är en spännande och intressant bok om ni inte har läst den än så gör det.

Bianca Kallai

2018-12-11

Sofie Lagergren

2018-05-17

Som en film, jag ville inte lägga ifrån mig den.

Sara Sundin Faugert

2017-11-26

Riktigt spännande en av hans bästa

Arberesha Sabani

2017-11-23

En än gång en mycket spännande bok av Brown. Jag älskar historia, samhällskunskap och religion. När Brown kombinerar dessa tre ämnen i en bok skapar han en mycket spännande roman som fångar upp ens intresse väldigt snabbt!

Anna Andersson

2017-11-22

Nej

Karoline Norheim

2017-06-18

Var helt fast från första stund

Det här handlar om en mycket intressant och spännande historia enligt mig. Dan Browns bästa bok.

Terese Johansson

2015-02-27

Jag såg filmen innan jag läste boken, vilket av nån anledning gjorde att boken blev lite sämre än jag trodde. Men även denna bok är en av Browns bättre och den är spännande och lärorik och en bok man inte gärna lägger ifrån sig.

Lars Wekell

2014-12-23

Besviken

Lotta Berlin

2014-03-12

Så spännande, så bra!!

Jan Svensson

2014-02-25

Spännande som tusen men efter denna och Da Vinci koden så börjar man kunna konceptet

Mats Blom

2013-07-07

Det snällaste man kan skriva om det här pekoralet är att det är ett bra exempel på en sk sidvändare.

Nicklas Björk

2013-05-29

"Änglar och demoner" var mitt första möte med Dan Brown och det ska sägas att jag slukade boken. Hög spänningsfaktor och underhållande kombination av fiktion och verklighet. "Änglar och demoner" är den enda boken du behöver läsa av Brown, resten är en enda upprepning i hans sätt att berätta historier.

Stefan Teppas

2013-03-07

Läste den januari 2005 och satte betyget 4,3

Anna Andreasson

2013-02-12

Wow vilken bok. Hur kommer det sig att jag väntade så länge med att läsa denna bok. Blir härligt när jag lägger händerna på de andra böckerna av Dan Brown. Wow

Lars Sederlin

2012-12-11

Förbaske mig oläsbar.

Björn Math

2012-11-19

Om alla med någon slags teknisk utbildning för en stund glömmer sina kunskaper är detta en bra bok. Som vanligt är det en bok att sträckläsa om arbete/familj tillåter.

Erik Eriksson

2012-10-18

Too much av allt! Otroligt jobbiga förklaringar och fjantigt slut!

Tony

2012-10-14

Har för mig att han har fel om illuminati och inte är särskilt påläst.

Helena Flemström

2012-10-07

Spännande bok, filmen är inte lika bra

A-K Löfgren

2012-09-18

Spännande!

Shahida ¤¤¤

2012-08-04

Jag tror att jag är kär i Robert Langdon...
Borde nog besöka Harvard University.

Ida Lönn

2012-07-18

Bland de bästa och mest spännande böcker jag läst. Troligen den bästa.

Lina Josefsson

2012-06-29

Bad bad bad, men man läser ändå ut skiten. Mer än man kan säga om annat...

Liv Lingborn

2012-04-04

Om sanningen ska fram så orkade jag inte ens läsa färdigt boken.

2012-03-23

Jag blir full i skratt när jag lyssnade på denna smörja. Den är så dåligt skriven att jag ibland skrattade högt. "Och plötsligt insåg Langdon" upprepades minst 5 ggr per kapitel och när det var ca 150 kapitel så blev det tjatigt och just skrattretande. "Han kunde inte tro sina ögon" och "Herre Gud" var också mycket frekventa. Han försöker på något konstlat sätt med löjliga kraftuttryck ge såänning åt historien men han misslyckas totalt. Historien är så förutsägbar och han poängterar vissa saker 3 kapitel innan så man vet precis vilken följd det påståendet får lite senare i handlingen. Jag måste säga att jag blir konfunderad på att det är så många som gillar honom. Är kraven på litteratur verkligen inte högre? Tydligen inte eftersom så många verkar gilla honom. Jag tycker att det är den värsta sortens skräplitteratur och hade gärna satt minusstjärnor om det gått. Läs något annat. det finns så mycket bra litteratur.

Mattias Green

2012-01-29

Dan Brown är mycket skicklig och det är intressant att läsa hans böcker. Änglar och demoner är inget undantag och jag fascineras av detaljerna och beskrivningarna i boken. Jag har sedan jag läste denna boken exempelvis blivit mycket intresserad av antimateria och fysiken kring det. Den tappar då den tyvärr under ganska stora partier får mig att förlora intresse.

Lars Lisspers

2012-01-17

Brown är överskattad, men böckerna är väl helt ok. Dock bygger alla på samma koncept. 24 timmar, cool kille får snygg tjej. Löser fallet.

Lena A

2011-11-15

Mycket bra och spännande, värd att läsar mer än en gång

Kenneth Nord

2011-10-22

Hade slutet varit bättre hade det blivit en trea.

Kamali 

2011-10-11

Men hjälp!!! Hur kan denna författare vara en bästsäljare? Dåligt dåligt dåligt. Och så lite gubbsnuskigt typ "äldre man räddar ung vacker kvinna som såklart faller handlöst för hans otroliga karisma". Eller något.

Eva Kiani

2011-10-04

Den första och den bästa av Dan Brown.

O

Ola Ström

2011-07-21

En helt fantastisk bok - Helt klart den bästa jag någonsin läst.
Rekommenderas starkt.

Anette Marcusson

2011-03-15

Maria Sundin

2011-03-15

den skulle kunnat vara ganska mycket kortare. ingen bok som jag direkt går och funderar över, jag har läst den, den var ok och nu är den lagd åt sidan. avkoppling helt enkelt.

2011-01-05

Var ett tag sen jag läste den här boken så minns inga direkta detaljer.

Jag tyckte dock mycket om den, precis som alla andra böcker av Dan Brown. Han skriver faktamässigt utan att det blir tråkigt, och jag gillar hans karaktärer.

Mattias Renström

2010-12-29

Brown är skicklig på att hålla kvar läsaren "ett kapitel till", men det är för den sakens skull inget mästerverk. Klart underhållande emellanåt, men tröttsamt andra partier. Passa er för att tro för hårt på all "fakta" Brown och huvudpersonen Robert Langdon presenterar!

Conny J

2010-11-24

Säga vad man vill om Dan Brown, men åsikterna går verkligen isär. Jag gillade denna och Da Vinci Koden.
Vad som tillförde denna extra krydda var att den riktige påven precis hade dött när jag läste denna..

Tobias Ek

2010-11-24

Mycket bra, och i mitt tycke var den mer fängslande än Da Vinci-koden.

Maria Månsson

2010-11-07

Tro det eller ej men den är faktiskt sämre än dVC...