Andras dttrar

Gentry, Amy

Psykologisk spnning i samma anda som Gone Girl och Kvinnan p tget Nr Julie r tretton r blir hon bortfrd och kidnappad frn sitt hem. Familjen blirdjupt skakadmen lyckas nd behlla hoppet om att Julie en dag ska komma tillbaka. Pltsligt en kvll mnga r senareringer det p drren och en ung kvinna som presenterar sig som Julie stiger p. Denfrsvunna flickan r mirakulst nog tillbaka igen och familjens lycka vet inga grnser,men snart brjar Julies mamma Anna mot sin vilja atttvivla p om flickan verkligen r deras frsvunna dotter. Hon frsker att frtrnga sina knslor men det gr inte och nr honblir kontaktad av en privatdetektiv som intresserat sig fr rendet brjar ett smrtsamtskande efter sanningen om den flicka hon hoppas r hennes frsvunna dotter.Med hgt tempo, karaktrer som stannar kvar, ovisshet in i det sista och ett starkt engagemang fr samhllets...

Betyg: 3,5 av 5.

Nr frfattaren Amy Gentry skrev den hr debutromanen s inspirerades hon av ett riktigt fall med en kidnappad flicka i Utah r 2002.

Andras dttrar kallas fr en psykologisk spnningsroman och jmfrs med bckerna Kvinnan p tget och Gone girl, men jag tyckte inte att den riktigt ndde upp till dom bckerna.

Boken r helt okej, lttlst och bitvis spnnande. Den var heller inte frutsgbar, och vissa av karaktrerna grep tag.

Men den saknade det lilla extra, och ibland upplevde jag den som lite rrig.

Kan nd i alla fall rekommendera boken.

En ok bok. Storyn i boken r gripande och skulle verkligen kunna bli ngt riktigt bra, men det r nd ngt jag saknar...jag tycker inte att det var en bok dr spnningen byggs upp och man bara vill lsa, lsa och lsa....

Nr Julie r tretton r blir hon kidnappad frn sitt hem. En kvll mnga r senare ringer det p drren och en ung kvinna som presenterar sig som Julie stiger p. Den frsvunna dottern r tillbaka, men mamma Anna brjar tvivla p om flickan verkligen r henens dotter.
Andra dttrar r en spnnande psykologiskt thriller. I boken hnder det vrsta tnkbara, familjens dotter frsvinner. Som frlder sjlv kan man bara frestlla sig hur fruktansvrt det r, hur klarar man av att leva vidare?.. Frfattaren r bra p att bygga upp historien och spnningen i boken, den kryper nra nr det visar sig att inte ens familjen knner man s vl som man tror. De som man tror sig veta allt om. Boken r gripande och lttlst, gr inte att lgga ner frrn den r utlst. Vill lsa mer av frfattaren!