Andra sidan Alex

Drougge, Unni

| 2015

"Den här boken sträckläste jag! Unni Drougge visar ingen som helst rädsla och den här boken är avslöjande och väldigt viktig." Boksidan.net Betyg 5 Sophie och Alex är medievärldens älsklingar. De är det perfekta paret med fyra barn samtidigt som de driver en framgångsrik tidskrift. Men bakom den vackra ytan döljer sig ett destruktivt förhållande i djup kris. Alex drickande gör honom våldsam och allt oftare tvingas Sophie dölja spår av misshandel medan hon desperat försöker hålla ihop familjen. Andra sidan Alex är en närgången skildring av ett förhållande i sönderfall och av medieboomens destruktiva baksida men boken handlar även om stormig passion, sex, våld, skvaller, svek och krossade drömmar. Här finns träffsäkra interiörer från såväl tidningsvärlden som musikbranschen och avslöjande porträtt av kändisar.

2015-02-11

Som vanligt är Unni Drougge härligt befriande! Jag gillar själva storyn, minns flera av 70-talsbanden och fnissar till av Drougges ganska så makabra humor. Men det finns också ett allvar som i Drougges tidigare böcker. Ett allvar och en mening. Hennes vassa tunga sticker verkligen ut i ett annars så ganska tråkigt träsk av författare som alla skriver på ungefär samma sätt. Dessutom var hon en väldigt bra uppläsare! Stark fyra! Kan varmt rekommenderas!

Josefine Ejebjörk

2011-10-15

Hade en period när jag läste allt Unni Drougge, tyckte nog bara den här var OK för att jag kan inte komma ihåg exakt vad den handlar om.

Kamali 

2011-10-12

Stark trea, nästan en fyra. Cool ung tjej med attityd!

Charmig och smårolig!

Maria Nordström

2010-02-11

Ett hemskt språk. Jag mår dåligt av blandningen av sex och kvinnomisshandel.

Johanna Falkered

2009-07-01

Precis i samma kaxiga klass som Jag, jag, jag!

Johanna Falkered

2009-07-01

En av de coolaste böckerna jag nånsin läst! Massa sköna citat följer med den här boken och jag droppar dem titt som tätt.