Andra kvinnors liv

Moyes, Jojo

| 2023

Jojo Moyes är tillbaka med en helt ny roman om klassklyftor och självförtroende!Nisha Cantor och Sam Kemp är två väldigt olika kvinnor.Fyrtiofemåriga Nisha lever ett glamouröst liv i överflöd, tills det att hennes man plötsligt kopplar bort henne från alla tillgångar. Fyrtiosjuåriga Sam har en helt annan tillvaro, där en stor del av tiden handlar om att få ekonomin att gå runt för henne och familjen.Men allt förändras när Sam en dag av misstag får med sig Nishas gymväska hem. I den hittar hon ett par skor, som hon inte kan motstå att kliva i. Plötsligt går hon med lite rakare rygg, och med ett större självförtroende. I samma stund får karriären dessutom ett lyft.Samtidigt som Sam skördar framgångar håller Nisha på att förlora allt.Men Nisha har en plan för att få sitt liv tillbaka.Andra kvinnors liv är en underhållande och varm berättelse...

2023-10-04

Den var helt okej men inte mer. Tycker den var lite utdragen i början och kom aldrig till skott riktigt. Till slut gjorde den väl ändå det men engagerade mig inte så värst.

Mandelmamman

2023-08-13

En bra bok som växer ju längre man kommer in i handlingen.

Gunilla Trevik

2023-08-01

Verkligen härlig bok med ett jättebra slut

En bok som växer!
Så spännande att få läsa en bok som jag hört mycket om, av en författare som är väldigt omtyckt av många människor världen över.

Jag hade tyvärr lite svårt att komma in i handlingen i "Andra kvinnors liv". Jag upplever att det inte händer så mycket i början, att det mest tragglar runt i samma spår. De två kvinnornas väskor förväxlas på gymmet och mycket kretsar kring hur de ska kunna få tillbaka sina respektive väskor igen.

Men så plötsligt händer något, det sker lite förvecklingar och tempot ökar. Nisha och Sam, de två kvinnorna, skaffar sig en riktig Bad Ass-attityd som jag gillar skarpt. Jojo Moyes låter verkligen sina karaktärer växa och utvecklas och ju mer jag läser ju mer djup blir det i intrigen. Det är många känslor och tankar som avhandlas, humor, romantik och förälskelse blandas med sorg och psykisk ohälsa. Boken är varm, lättläst och välskriven med ett härligt språk.

Maria Uggelberg

2023-07-28

Kul handling och välskriven!

Katarina Nord

2023-07-10

En riktigt härlig semesterbok som gör mig glad!

Mnja… Jag blev tyvärr lite besviken på @jojomoyesofficial ’s senaste bok. Fler som läst? ”Andra kvinnors liv” (med en mycket mer passande originaltitel: ”Someone else’s shoes”) är underhållande men bitvis också irriterande och lite fånig. Jag tycker vissa av Jojo Moyes böcker är helt fantastiska, som ”Silverviken”, ”Livet efter dig”, ”Sista brevet från din älskade”, ”Sophies historia” och ”Etthundra mil”. ”Bergen stjärnor” gillade jag också. Men sen ”Toner i natten” tyckte jag inte särskilt mycket om alls, och nu den här senaste… mnja. Oavsett: Trevlig läshelg!

2023-05-04

Att läsa en bok av Jojo Moyes är glädje för mig. Jag tycker om hennes sätt att skriva och bygga upp en historia. Tycker om hur hon gestaltar miljöer, karaktärer, relationer och känslor. Det är något i hennes sätt att skriva och språk som gör att jag fastnar och inte kan sluta läsa.

”Andra kvinnors liv” är en historia som både är allvarlig och rolig. Den innehåller både romantik och sorg. Det är dråpligt, humoristiskt med en touch av svärta. Allt i en enda härlig mix.

Två kvinnor som till en början inte känner varandra men vars vägar korsas av ett misstag. Hur livet kan ställas på ända när man råkar ta fel väska på gymmet.

Jojo Moyes skriver med humor och värme och jag slukade den här boken. Den passade mig perfekt! Det enda negativa är att den tog slut alldeles för fort. Skulle gärna ha stannat kvar i Sam och Nishars värld.

Eva Pettersson

2023-04-23

Som alltid med Jojo Moyes böcker, en mycket välskriven, värmande bok med humor och starka kvinnliga karaktärer!

2023-04-20

Betyg: 4 av 5 - 📚 - Den brittiska författaren Jojo Moyes har skrivit ett femtontal böcker, men jag har bara läst en bok av henne tidigare, och det är boken Livet efter dig, som jag läste för tio år sedan, och tyckte väldigt mycket om. Jag tyckte även om den här boken, dock inte lika mycket som den tidigare. Denna bok kan man väl kalla en feelgoodroman. Välskriven och bra, och med en del humor i. Lyssnade på boken, som var mycket bra inläst av Gunilla Leining.