Andra kvinnors liv

Moyes, Jojo

| 2023

Jojo Moyes r tillbaka med en helt ny roman om klassklyftor och sjlvfrtroende!Nisha Cantor och Sam Kemp r tv vldigt olika kvinnor.Fyrtiofemriga Nisha lever ett glamourst liv i verfld, tills det att hennes man pltsligt kopplar bort henne frn alla tillgngar. Fyrtiosjuriga Sam har en helt annan tillvaro, dr en stor del av tiden handlar om att f ekonomin att g runt fr henne och familjen.Men allt frndras nr Sam en dag av misstag fr med sig Nishas gymvska hem. I den hittar hon ett par skor, som hon inte kan motst att kliva i. Pltsligt gr hon med lite rakare rygg, och med ett strre sjlvfrtroende. I samma stund fr karriren dessutom ett lyft.Samtidigt som Sam skrdar framgngar hller Nisha p att frlora allt.Men Nisha har en plan fr att f sitt liv tillbaka.Andra kvinnors liv r en underhllande och varm berttelse...

emmakicki

2023-10-04

Den var helt okej men inte mer. Tycker den var lite utdragen i brjan och kom aldrig till skott riktigt. Till slut gjorde den vl nd det men engagerade mig inte s vrst.

Mandelmamman

2023-08-13

En bra bok som vxer ju lngre man kommer in i handlingen.

Gunilla Trevik

2023-08-01

Verkligen hrlig bok med ett jttebra slut

En bok som vxer!
S spnnande att f lsa en bok som jag hrt mycket om, av en frfattare som r vldigt omtyckt av mnga mnniskor vrlden ver.

Jag hade tyvrr lite svrt att komma in i handlingen i "Andra kvinnors liv". Jag upplever att det inte hnder s mycket i brjan, att det mest tragglar runt i samma spr. De tv kvinnornas vskor frvxlas p gymmet och mycket kretsar kring hur de ska kunna f tillbaka sina respektive vskor igen.

Men s pltsligt hnder ngot, det sker lite frvecklingar och tempot kar. Nisha och Sam, de tv kvinnorna, skaffar sig en riktig Bad Ass-attityd som jag gillar skarpt. Jojo Moyes lter verkligen sina karaktrer vxa och utvecklas och ju mer jag lser ju mer djup blir det i intrigen. Det r mnga knslor och tankar som avhandlas, humor, romantik och frlskelse blandas med sorg och psykisk ohlsa. Boken r varm, lttlst och vlskriven med ett hrligt sprk.

Maria Uggelberg

2023-07-28

Kul handling och vlskriven!

Katarina Nord

2023-07-10

En riktigt hrlig semesterbok som gr mig glad!

Mnja Jag blev tyvrr lite besviken p @jojomoyesofficial s senaste bok. Fler som lst? Andra kvinnors liv (med en mycket mer passande originaltitel: Someone elses shoes) r underhllande men bitvis ocks irriterande och lite fnig. Jag tycker vissa av Jojo Moyes bcker r helt fantastiska, som Silverviken, Livet efter dig, Sista brevet frn din lskade, Sophies historia och Etthundra mil. Bergen stjrnor gillade jag ocks. Men sen Toner i natten tyckte jag inte srskilt mycket om alls, och nu den hr senaste mnja. Oavsett: Trevlig lshelg!

Lollos bokhrna

2023-05-04

Att lsa en bok av Jojo Moyes r gldje fr mig. Jag tycker om hennes stt att skriva och bygga upp en historia. Tycker om hur hon gestaltar miljer, karaktrer, relationer och knslor. Det r ngot i hennes stt att skriva och sprk som gr att jag fastnar och inte kan sluta lsa.

Andra kvinnors liv r en historia som bde r allvarlig och rolig. Den innehller bde romantik och sorg. Det r drpligt, humoristiskt med en touch av svrta. Allt i en enda hrlig mix.

Tv kvinnor som till en brjan inte knner varandra men vars vgar korsas av ett misstag. Hur livet kan stllas p nda nr man rkar ta fel vska p gymmet.

Jojo Moyes skriver med humor och vrme och jag slukade den hr boken. Den passade mig perfekt! Det enda negativa r att den tog slut alldeles fr fort. Skulle grna ha stannat kvar i Sam och Nishars vrld.

Eva Pettersson

2023-04-23

Som alltid med Jojo Moyes bcker, en mycket vlskriven, vrmande bok med humor och starka kvinnliga karaktrer!

2023-04-20

Betyg: 4 av 5 - 📚 - Den brittiska frfattaren Jojo Moyes har skrivit ett femtontal bcker, men jag har bara lst en bok av henne tidigare, och det r boken Livet efter dig, som jag lste fr tio r sedan, och tyckte vldigt mycket om. Jag tyckte ven om den hr boken, dock inte lika mycket som den tidigare. Denna bok kan man vl kalla en feelgoodroman. Vlskriven och bra, och med en del humor i. Lyssnade p boken, som var mycket bra inlst av Gunilla Leining.