An Officer and a Spy

Harris, Robert

| 2014

Rama Pujara

2020-01-26

Mycket intressant historisk roman. Lite steglöst i början men sedan flöt det på

Alexandra Coard

2018-05-06

Kunde inte sluta läsa. Intressant läsning om denna dreyfus affär som man hört så mycket om men aldrig riktigt förstått. Sätter ljuset på det faktum att ett fungerande rättsystem är en av grundbultarna för en fungerande demokrat. Men kanske lite väl lättsmält.

Linda Abramsson

2018-02-16

Så lååångsam emellanåt men välskriven. Intressant eftersom det är en sann historia. Ett tidsdokument.

Kjell Ram

2017-12-18

Höll på att ge upp. När jag läst halva boken blev det lite spännande. Men det lyfte aldrig. Väldigt många olika personer att hålla reda på. Intressant men ganska seg bok.

Lauri Solmupoika

2017-10-09

Mycket läsvärd

Henrik Johansson

2017-09-03

Även om spelplanen är given redan från början är boken spännande och en levande om denna gigantiska rättsskandal

Karin Söder

2016-08-19

Absolut läsvärd!
Mycket intressant!

2016-06-05

Ett intressant stycke historia. Numera är i alla fall hets mot folkgrupp inte tillåtet. Jag häpnar över dåtidens öppna antisemitism. Harris är en habil författare, inte mer.

2016-06-04

Min första reaktion när jag såg den här boken var att jag ville läsa den. Dreyfusaffären är ju en gräslig, men intressant, historia från verkligheten. Visserligen en verklighet som ligger drygt hundra år tillbaka i tiden, men faktum är att inte speciellt mycket har förändrats. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2016/06/en-officer-och-spion-av-robert-harris.html