Alva rymmer

Gesn, Pernilla

| 2005

Nr Alva vill ngot riktigt mycket vet hon precis hur hon ska gra. Det r tur att hon r s phittig. Alva vaknar av att hon r arg. Mamma och pappa har frstrt den bsta dagen i hennes liv hennes frsta skolavslutning. Hur ska hon nu kunna ha trevligt nr hon vet att de ska skilja sig? Det har de inte tnkt p minsann. Nr frldrar r s hemska fr barn gra vad de vill. Det tycker i alla fall Alva. Hon slnger mammas och pappas tandborstar i toaletten och ser dem guppa i det ckliga toalettvattnet. Men det hjlper inte. Hon mste komma p ngot bttre ngot smart

Pappa Jens och mamma Elena har skilt sig. Alva fick flytta till Stockholm och bo hos mamma, det vill hon inte. S hon bestmde sig fr att flytta hela vgen till Vsters.

Michaela Schuller

2012-02-01

Dottern lskade den, hon r 5 r och brydde sig inte alls att det var s f bilder. Alva r tuff och rolig. Slutade med att vi kpte allihop i serien!

Att skriva s hr enkelt, medryckande och med inlevelse r nog inte s ltt som man kan lockas till att tro. Ibland r enkelhet bttre n alla sknlitterra grepp tillsammans.

Honey =)

2010-10-17

En bra bok som handlar om Alva .
Det var lngesen jag lste den. Men den var bra d!

Maria Palm

2010-02-05

Den r rolig och spnnande