lskade

Morrison, Toni

| 1989

Thomas H

2016-11-12

Ord. Mycket ord. Orkade inte igenom hela.

Benjamin Elfors

2016-10-20

Morrison r en sprklig virtuos, precis som sig br hos en nobelpristagare. En gripande och dunkel bok. F saker skrivs rtt ut och mnga gnger fr jag g tillbaka fr att frskra mig att jag fattat rtt. Det enda som gr att den inte fr en femma r att jag inte lngtade efter den mellan lsningarna.

Anna Katarina

2015-04-11

Mycket bra skriven. En bok som skert vinner p att lsas flera gnger. Det enda jag mjligen har att anmrka p r att den bitvis r i verkant makaber.

Kenneth Olausson

2012-02-14

En berttelse om slaveriets grymhet och omnsklighet, men ocks hur de nertryckta kan visa styrka och kraft. En berttelse som frs framt genom korta, ibland bara antydda, terblickar p vad som hnt tidigare och som frklarar hndelser och skeenden i den tid som beskrivs. En berttelse som ocks r en realistisk saga, utan klara grnser mellan verklighet och myt.

Liza Bolin

2012-01-24

insg precis att det hr var den femhundrade titeln jag har lagt in p boktipset. grattis till mig!

2011-10-10

Toni Morrisons bcker r alltid fantastiska. Hon har ett fantastiskt sprk och handlingen r ju otck och realistisk. Lite fr mycket vernaturliga feonmen i denna bok fr min smak men i detta fall kan man ju tolka det vernaturliga p flera olika stt.

2011-09-05

Jag gillade denna starka bok frn frsta till sista sidan.
Jag kan varmt rekommendera den till er andra =)

Merja A

2011-08-30

Den hr romanen trollband mig nr jag vl hade kommit in i den.
Det r en stark berttelse som berr! Sprket r vldigt vackert och poetiskt.

Maria Johnson

2011-02-15

Underbart berttad historia.

BOKMANIA bokblogg

2009-11-28

Jag har lst den p svenska. Det r en bok som stller krav p lsaren. Ls min recension hr:

Annika Sjstrm

2009-11-21