Alltid hos dig

Ernestam, Maria

| 2008

Lysande roman om kärlek, sorg och hemligheter i det förflutna Plötsligt är inget mer sig likt. Ingas man har drabbats av en hjärtinfarkt, han finns inte längre. I två år tränger hon undan sin sorg, visar sig duktig, begraver sig i jobb. Men en elak kommentar gör att allt rämnar. Hon flyr till släktens sommarställe på Marstrand, där hon hoppas få ro att finna en väg tillbaka. Av en slump hittar hon en gammal låda. Den är full av papper, tidningsurklipp och på botten ett brev, stämplat i Mombasa, Kenya, 1916. Ingas nyfikenhet väcks, särskilt av några kryptiska rader i slutet av brevet. Med en iver hon länge saknat söker hon vidare för att få en förklaring, för att undkomma sitt eget nu. Efterforskningarna leder henne bakåt i familjens förflutna, till en händelse som tog sin början i första världskrigets skugga. Och hon förstår att en annan kvinnas öde påverkat hennes eget liv mer än hon någonsin...

2021-05-18

Skickligt berättad berättelse om kärlek, sorg och hemligheter.

Jag gav upp denna bok...tyckte den var seg.

Jeanette Bruman

2017-08-29

Underbar julklappsbok som jag fick av mamma. Fängslande läsning!

2013-09-01

Jag tycker verkligen om Maria Ernestams sätt att skriva, böckerna hennes är alltid oförutsägbara, vilket alltid är ett plus! Dock tycker jag den här var seg, riktigt, riktigt tråkig faktiskt!

Laila Gullstrand

2013-04-08

ganska spännande om blandad tid och sammanhållande kärlek

Izabela Horn

2012-10-15

En stark trea i betyg. Den delen som handlar om det Ingås farmors är den mest intressanta .

Ulrika Aldefelt

2012-02-17

Spännande och fin

Marja-Liisa Luther

2012-02-02

Tyckte verkligen om den här boken. Gillar när de blandar nutid och dåtid, jätte bra!

cecilia westman

2012-01-02

Vilken bok, vilket språk!! Maria Ernestam är fantastisk!!

Åsa Falk Brown

2011-07-26

Nej, tyvärr. Inte en bok i min smak.

Maria Klamas

2011-02-20

Att läsa Maria Ernestam innebär alltid att läsa något nytt... hon filar inte på i samma fotspår, man vet aldrig vad man har att vänta sig... ja jo visst kan man hitta gemensamma spår beträffande mänskliga relationer och möten o kärlek... men stilen och innehållet blir aldrig förutsägbart som det kan bli med vissa författare! DET är en STOR styrka som gör Ernestam så ohyggligt spännande! Nåväl... Denna bok... hmmm ja jo den handlar om sorg om kärlek och att komma över det som varit och att närma sig sin historia för att om möjligt komma på rätt köl igen o runt husknuten så finns kärleken till livet och till varandra igen... men ja den fångar inte mig fullt ut även om jag tycker de historiska spåren är väldans intressanta!

Anna-Karin L

2011-01-18

Denna tyckte jag om! Fint språk oct mycket kärlek OCH sorg.

Anette B

2010-02-04

Samma målande beskrivningar som i Busters Öron. Tyckte om denna boken väldigt mycket

Anneli Jansson

2009-10-14

Helt klart högsta betyg. Bland det bästa jag läst på länge. Helt underbar - fängslande, spännande, ibland lite mystisk och där emellan lugn, härlig - berättelse.
Måste nog påstå att Maria Ernestam tillhör en av de främsta författare vihar i Svrige just nu.

Karin R-g

2009-08-12

Ganska spännande men ändå lite av en besvikelse, jag hade förväntat mig lite annat.

Karin D

2009-06-28

Jag har läst alla Maria Ernestams böcker, och har gillat dem allihop; var och en på sitt sätt. Men denna senaste, Alltid för dig, är en verklig fullträff!

Så klok, så djup, så mycket kärlek, vänskap som är större än kärlek, bottenlös sorg, och ett mysterium från gamla tider som fick sin lösning till sist.

Och språket är också jättefint!

Merja Svan

2009-06-17

Har skrivit om boken 14/6. Vilken besvikelse...

Lilian Boquist

2009-04-27

Jag tyckte väldigt mycket om den här boken. Den är välskriven och spännande och innehåller lite historia från Västkusten. Det är den bästa boken som jag läst av Maria Ernestam. Skulle sätta 4,5 som betyg om det var möjligt och jag ser fram emot nästa bok.