Alltid du

Alm, Pernilla

| 2012

Mitt i familjeidyllen står han plötsligt där, tonårsförälskelsen hon aldrig glömt Caroline är visserligen lyckligt gift, men hon har aldrig riktigt glömt sin ungdomskärlek Adam. När han av en slump kliver in i hennes liv igen vänds tillvaron upp och ner. Caroline får erbjudande om arbete på hans företag, och hon blir mer och mer insnärjd i sina egna känslor och i hans. Men ska hon verkligen riskera allt hon har för Adam?  »Pernilla Alm är tidigare skapare av bloggen Skrivarmamma, där hon berättade om sin stora dröm. Att bli författare. Såklart att hon blev det! Det har väl ingen som läst den bloggen någonsin betvivlat? Nu kommer hennes debutroman Alltid du. Köp den! Läs den!« Denise Rudberg

Kristina Östman

2016-09-06

Det började bra och kändes välskrivet. Men nånstans mitt i boken blir det plötsligt väldigt förutsägbart och på gränsen till löjligt. Lite som en Harlequinroman. Detta gör att boken känns banal. Rekommenderas därför inte!

Maria Olofsson

2015-06-03

Trots förutsägbarheten i berättelsen och det lite snöpliga slutet, så tyckte jag mycket om boken! Ett livsöde som berör på alla sätt. Väldigt känslomässigt skriven, man känner verkligen med de olika karaktärerna. Tankar väcks; Kan man känna så starkt för en annan än den man lever med? Man känner riktigt hur jobbig hela situationen är för huvudpersonen Caroline när hon snärjer in sig i lögner, och man vet ju hela tiden att sanningen ALLTID kommer fram till sist...

Gunilla Jönsson

2014-09-03

Banal och otroligt förutsägbar

Anette M

2013-12-12

Det är faktiskt en gåta att någon kan vilja ge ut den här smörjan. Och jag är lite arg att jag läste ut den - får nog ändra på min princip att alltid läsa ut alla böcker. Klyschor, bebisspråk och plattityder i en oerhört simpel och förutsägbar story. Det är inte spännande, den säger mig ingenting och ja, ge mig tillbaks min tid jag slösade på den!

ilenna i

2012-10-12

Tyckte om den här boken! Det är sällan jag fastnar för manliga karaktärer i böcker då dom oftast inte har särskilt stor roll eller är allmänt jobbigt. Men Adam gillade jag väldigt mycket, trots hans 'dåliga' sidor.
Pernilla lyckas med att få en att lära känna karaktärerna och precis som det ska vara, enligt mig, så finns där karaktärerna som man tycker om, känner med, och dom som man hatar.
Det som drar ner betyget till en fyra är att jag hade fördragit ett annat slut då jag inte är någon fantast av öppna slut.