Allt som var mitt

Wallin, Cissi

Cissi Wallins instagraminlägg 2017, då hon namngav en känd medieprofil som våldtagit henne, satte igång metoo i Sverige på allvar. Efter det har Cissi hyllats och hotats. Detta är självbiografin som hennes motståndare har försökt stoppa. Hela den smärtsamma bakgrunden till historien om ett övergrepp. Wallin riskerar att hamna i fängelse för att låta dig läsa den. Men alternativet kändes värre.

Gunilla Pellerina

2023-03-18

Lyssnade på Cissi wallins berättelse.

Gunilla Pellerina

2023-03-18

Lyssnade på Cissi wallins berättelse.

Maria B

2022-07-03

Lyssnade på ljudboken och tycker att det är en välskriven och viktig bok. När den var hotad att förbjudas köpte jag ett ex direkt och har den nu stolt i bokhyllan. Cissis upplevelser är hennes och det kan ingen ta ifrån henne. Rekommenderas!

2021-10-03

Cissi Wallin är åtalad för grovt förtal för sin bok, en bok där hon berättar sin historia.

Det är en historia om att ge sig in i vuxenlivet på stapplande steg, att ha drömmar och att bli utsatt för maktmissbruk och övergrepp av en känd och mäktig man.

Cissi berättar om att bli misstrodd och baktalad för det hon försöker berätta och viljan att få berätta. Även om andra försöker stoppa hennes bok.

Jag tycker att det här är en viktig bok att ha i min bokhylla, för snart kanske den inte finns mer. Blir Cissi fälld kommer de kvarvarande exemplaren av boken att konfiskeras. Då får den inte säljas mer. Vilket i mina öron låter helt galet, i Sverige 2021.

Jag sträckläste boken, den gick liksom inte att släppa. Rekommenderas!

Linda F.

2021-01-09

Så viktig bok! Hur skevt vårt rättsystem är, att offer måste höras. Anledningen att hon gav ut boken genom sitt egna förlag är för att inget annat förlag vågade. Rädda för att hamna i dålig dager, så Cissi gjorde rätt som vågade starta sitt eget förlag och gå emot alla.

Maria Strömqvist

2020-11-18

Läste ut boken på en dag - SÅ BRA! Och framförallt viktig. Läs den!

Stark, viktig och välskriven bok om inte bara allt som är hennes, utan allt som är vårt. Rättssystemet, synen på offer, hur förövare plötsligt anses vara offer. Är imponerad av hur bra Cissi Wallin vävt ihop berättelsen och fått med många perspektiv. Otroligt läsvärd och bra!

Emelie

2020-09-21

En stark berättelse som sätter ord på det obegripliga och synliggör hur rättssystemet brister när de kommer till mäns övergrepp mot kvinnor.

Viktig, stark & skakande!

Solveig Andersson

2020-09-13

Det går inte att betygsätta den här berättelsen ty hon ger ut boken på eget förlag, så man får nog ta berättelsen med en viss nypa salt. Hade ett erkänt förlag givit ut den hade det givit den mer av sanningshalt. Sedan är det massor av vänsterflum som förväntat.

Pernilla Wahl

2020-09-12

Angelägen bok. En kommentar här skriver att det inte går att ta den på allvar för hon gett ut den på eget förlag men jag förstår inte riktigt den kommentaren. Känns snarare som hon verkligen vet att hon har rätt som vågar ge ut den på eget förlag. Sen är flera av de böcker som blivit störst på senare år självutgivna från början. Starkt jobba, Cissi!

Sara

2020-09-09

Välskrivet, angeläget och drabbande. Med utgångspunkt i sina egna upplevelser skildrar Cissi Wallin något mycket större; nämligen vår samtid i "ett av världens mest jämställda länder".
Med skärpa genomlyser hon, via sin egen smärta, vägran att bli tystad, kamp för upprättelse, och hur hon själv plötsligt "blir" den anklagade, hur långt det faktiskt är kvar till verklig jämställdhet mellan kvinnor och män - i Sverige.
Boken lyfter fram perspektiv, som: Hur män som grupp fortfarande är norm, och ges tolkningsföreträde kring vad som är verkligt, rimligt och rättvist - och hur detta drabbar - inte minst inom rättsväsendet.
Läs, läs läs!

LÄS DENNA BOK!