Allt som är rätt och rent

Det är julafton, snön ligger djup över Vimmerby och tre barnfamiljer firar jul tillsammans. Vännerna är grannar, arbetar tillsammans och umgås på fritiden. Utåt sett verkar de ha allt: kärlek, vänskap, vackra hem och mycket pengar. Men under ytan döljer sig många hemligheter.Sent på julaftonsnatten hittas en av männen död och det visar sig snart att han har blivit mördad. Polisinspektör William Johnson får därmed återigen leda en mordutredning. Spåren leder honom och hans kollegor till såväl hemligheter inom vänskapskretsen som ett religiöst samfund som den mördade mannen tillhörde under sin uppväxt.Samtidigt kämpar Williams sambo Josephine Carlberg med problem i sin egen familj. Och som om inte det räckte fortsätter Williams lillebror James att ställa till problem.Michaela Winglycke har skrivit ännu en spänningsroman där karaktärernas relationer står i centrum. Det här är andra delen i serien...

Spännande, underhållande & suggestiv!

Bokdjungeln

2020-11-12

Boken började lite långsamt (öka inläsningstempot så blir det bra), men allt eftersom handlingen går så blir den mer och mer spännande. Jag har kommit på mig själv att längta efter att gå ut på barnvagnspromenaderna för att jag så gärna velat lyssna på boken.
Handlingen tar en rejäl twist som jag inte hade väntat mig och det gör boken så himla bra. Verkligen en bra ljudbok!

2020-02-10

I ett snöigt Vimmerby samlas tre barnfamiljer för att fira jul tillsammans. Men innan kvällen är slut hittas en av männen mördad. Vad är det som hänt? Vem vill en småbarnspappa så illa?
Återigen får polisinspektör William Johnson leda en mordutredning. Spåren leder honom och hans kollegor till både hemligheter inom vänskapskretsen och till det religiösa samfund som den mördade mannen tillhörde som ung.

Berättelsen utspelar sig både i nutid och dåtid. Vi får följa polisens arbete och även se tillbakablickar till den mördade mannens och hans tvillingsysters uppväxt i Jehovas vittnen.

Allt som är rätt och rent är en spännande relations- och mordhistoria som fångar mig från första sidan. Tempot i boken är högt och spännande rakt igenom. Michaela beskriver karaktärerna och deras relation på ett mycket målande sätt och det kommer små ledtrådar under bokens gång. Jag listar inte ut vem som är mördaren förrän under sista kapitlet och det är ett stort plus!

Bettan_bokprataren

2020-02-08

Jag var väldigt imponerad av Michaelas första bok Jag tvivlar på ditt ord. Jag tycker inte att den här når riktigt samma nivå.
För mig är det alldeles för många personer att hålla ordning på och därför kanske jag hade jättesvårt att komma in i handlingen och den blev rörig och seg. Men ju mer jag läste ju lättare blev det och intrigen växte och blev riktigt bra. Den är spännande ända in till the bitter end. Det är ett riktigt stort plus.
Det är en spänningsroman men även en hel del av relationsdrama, så läs gärna del 1 först då de bygger på varandra. Läs mer på bloggen https://bokprataren.blogspot.com/2020/02/allt-som-ar-ratt-och-rent-michaela.html