Allt som terstr

Cornwell, Patricia

| 1996

Ett antal unga par frsvinner ofrklarligt frn sina hem i trakten av Richmond, Virginia, och terfinns efter lng tid dda i dsliga skogstrakter. Det som terstr av deras kroppar rcker inte fr att rttsmedicinskt avgra ddsorsaken. Nr nnu ett par frsvinner kompliceras situationen av att flickan r dotter till en av USA:s ledande politiker. Polis och FBI utstts fr en ny sorts press och nr Kay Scarpetta upptcker att vitala bevis hlls hemliga ven fr henne, blir hennes underskning av de sammanlnkade fallen farlig inte bara fr mrdaren. Patricia Cornwell skriver fjorton timmar om dagen och har alltid ett vapen i nrheten fr att skydda sig. Hon ligger stndigt p bestsellerlistorna vrlden ver. Allt som terstr r den fjrde romanen om rttslkaren Kay Scarpetta. versttning av Karl G och Lillian Fredriksson

2012-01-13

nnu en superbra bok om Kay Scarpetta. Jag beundrar henne, hon r en stark kvinna. Marino r ocks en rolig bikaraktr, en typiskt grinig polis. Historien r intressant och spnnande rakt igenom, sluten r aldrig de vntade.