Allt som återstår

Cornwell, Patricia

| 1996

Ett antal unga par försvinner oförklarligt från sina hem i trakten av Richmond, Virginia, och återfinns efter lång tid döda i ödsliga skogstrakter. Det som återstår av deras kroppar räcker inte för att rättsmedicinskt avgöra dödsorsaken. När ännu ett par försvinner kompliceras situationen av att flickan är dotter till en av USA:s ledande politiker. Polis och FBI utsätts för en ny sorts press och när Kay Scarpetta upptäcker att vitala bevis hålls hemliga även för henne, blir hennes undersökning av de sammanlänkade fallen farlig inte bara för mördaren. Patricia Cornwell skriver fjorton timmar om dagen och har alltid ett vapen i närheten för att skydda sig. Hon ligger ständigt på bestsellerlistorna världen över. Allt som återstår är den fjärde romanen om rättsläkaren Kay Scarpetta. Översättning av Karl G och Lillian Fredriksson

2012-01-13

Ännu en superbra bok om Kay Scarpetta. Jag beundrar henne, hon är en stark kvinna. Marino är också en rolig bikaraktär, en typiskt grinig polis. Historien är intressant och spännande rakt igenom, sluten är aldrig de väntade.