Allt är chefens fel

Uggelberg, Maria

?ALLT ÄR CHEFENS FEL ? om att välja rätt chef för att må bra på jobbet? av Maria UggelbergHur känns det på jobbet? Trivs du med din chef och känns företagsklimatet rätt för dig? Du kan inte prestera och vara ditt bästa jag om du inte mår bra på jobbet. Om du ofta känner dig energilös och otillräcklig behöver du göra en förändring.Författaren och ledaren Maria Uggelberg säger att vi pratar mycket om hur chefer ska vara ? men inte om vad vi själva kan göra för att hitta rätt chef. Hennes bok Allt är chefens fel handlar om hur du förstår vilken typ av ledarskap och företagskultur som råder på din arbetsplats och hjälper dig att förstå vad som är viktigt för dig. Vilken typ av chef du trivs med, vad som gör jobbet meningsfullt för dig och vad du drivs av. Boken ger dig stöd att genom medvetna val se till att jobba i ett klimat där du kan använda din fulla potential. Ett...

Ett bra verktyg till att skapa harmoni på din arbetsplats.
Ingen vanlig hjälp till självhjälpsbok utan en insiktsfull och genomarbetad manual. Mycket läsvärd.

Äntligen en bok som tar upp frågan om ledarskap utifrån både medarbetarens och chefens perspektiv.

Det har skrivits många böcker om hjälp och självhjälp för att bli framgångsrik och harmonisk. Detta är inte en sådan bok.

Allt är chefens fel vågar peka på ledarskapets stora ansvar att skapa hållbara arbetsplatser och vikten av det för både människan och affären. Samtidigt ger boken mig som medarbetare insikt om mitt eget ansvar. Den ger mig konkreta verktyg för att ta mig till en arbetsplats där jag kan vara mitt bästa jag på jobbet - och vad det innebär för just mig.

Insiktsfull, handgriplig och knyter ihop perspektiven på ett strålande sätt. Läs den!

Vi spenderar en väsentlig del av våra vakna tid på jobbet, att vi trivs är helt avgörande för hela vår livskvalité. Maria har skrivit en toppenbra handbok för alla som funderar på hur de har det på jobbet och vad som krävs för att de ska trivas bättre. Boken tar upp ett brett spektrum av olika aspekter och ger många konkreta ideér och metoder för att komma vidare. Mycket läsvärd!

Boken talar direkt till mig och jag är övertygad om, även till väldigt många andra år 2018. Temat är så rätt och väl genomarbetat. Läs den!

Leif

Härlig bok som gav mig energi! Boken hjälper verkligen läsaren att reflektera över sina egna behov och krav på både en arbetsplats och en chef. Bokens uppdelning i Hur är det idag, Hur är jag och Hur vill jag ha det, skapar en röd tråd och en utmärkt guide till att trivas bättre på jobbet! (Och i livet)