Allt jag önskade

Dillon, Lucy

| 2017

Med succétitlar som Ensamma hjärtan och hemlösa hundar, Hundra omistliga ting och När livet börjar om kommer Lucy Dillon nu med en ny efterlängtad roman.Caitlins liv är en enda röra. Hon är gift med en man som alla gillar, men äktenskapet knakar i fogarna och hennes självkänsla är i botten. Den enda lösningen verkar vara att separera. Men när pappa flyttar hemifrån slutar deras fyraåriga dotter Nancy att prata. Hon, deras lilla solstråle, som alltid brukade prata oavbrutet är helt förändrad.Nancys faster, Eva, har nyligen blivit änka. Nu tvingas hon gå vidare utan sin man ? och utan att ha förverkligat drömmarna som hon givit upp för hans skull. Hon känner sig ensam, men hennes två livliga mopsar är en tröst i sorgen.När Eva går med på att låta Nancy komma och bo hemma hos henne ett par gånger i månaden förändras tillvaron för alla inblandade. Både Caitlin och Eva ser plötsligt sina äktenskap...

⭐️⭐️⭐️⭐️

villa-freja.se

2018-10-20

Åh, nu har jag läst ännu en goding av Dillon. Jag älskar hennes varma och mysiga, men samtidigt djupa och med motstånd berättade feelgood-böcker. Den här, inget undantag. Jag vill stanna kvar i berättelsen länge, samtidigt som jag vill sträckläsa ut den.

Ann-Katrin L L

2018-10-12

Ingen stor story men skön bok att läsa. Handlar om familjerelationer och om livets virrvarr. Lucy Dillon är en pålitlig föfattare om man vill ha en feel goodbok.

2018-08-24

Egentligen gillar jag inte alla dessa feelgoodromaner, men den här var helt ok.

Marina Trenkoska

2018-05-15

Mysig.

2017-07-17

Det här är den sjunde boken skriven av den engelska feelgood-författaren Lucy Dillon, och den tredje som jag läser av henne. Tidigare så har jag läst Tango för vilsna själar och När livet börjar om. Tyckte mycket om dom båda två.

Och jag tyckte även om den här boken, Allt jag önskade. Ungefär som tidigare, eller kanske till och med ännu något bättre.

Boken är välskriven, fängslande, berörande, lättläst, gripande, smårolig, snabbläst, och ganska så förutsägbar. Rekommenderar den absolut till alla som tycker om engelska feelgoodromaner.