Allt jag önskade

Dillon, Lucy

Härlig Dillon-roman att mysa med i soffan Med succétitlar som Ensamma hjärtan och hemlösa hundar, Hundra omistliga ting och När livet börjar om kommer Lucy Dillon nu med en ny efterlängtad roman. Caitlins liv är en enda röra. Hon är gift med en man som alla gillar, men äktenskapet knakar i fogarna och hennes självkänsla är i botten. Den enda lösningen verkar vara att separera. Men när pappa flyttar hemifrån slutar deras fyraåriga dotter Nancy att prata. Hon, deras lilla solstråle, som alltid brukade prata oavbrutet är helt förändrad. Nancys faster, Eva, har nyligen blivit änka. Nu tvingas hon gå vidare utan sin man ? och utan att ha förverkligat drömmarna som hon givit upp för hans skull. Hon känner sig ensam, men hennes två livliga mopsar är en tröst i sorgen. När Eva går med på att låta Nancy komma och bo hemma hos henne ett par gånger i månaden förändras tillvaron...

2017-07-17

Det här är den sjunde boken skriven av den engelska feelgood-författaren Lucy Dillon, och den tredje som jag läser av henne. Tidigare så har jag läst Tango för vilsna själar och När livet börjar om. Tyckte mycket om dom båda två.

Och jag tyckte även om den här boken, Allt jag önskade. Ungefär som tidigare, eller kanske till och med ännu något bättre.

Boken är välskriven, fängslande, berörande, lättläst, gripande, smårolig, snabbläst, och ganska så förutsägbar. Rekommenderar den absolut till alla som tycker om engelska feelgoodromaner.

2017-07-07

Äktenskapet knakar i fogarna och Caitlins självkänsla är i botten. Den enda lösningen verkar vara att separera. Men när pappa flyttar hemifrån slutar deras fyraåriga dotter Nancy att prata. Deras solstråle som alltid brukade hoppa, skutta och babbla oavbrutet är helt förändrad. Nancys faster Eva är änka och bor ensam i en stor herrgård. När Eva går med på att låta Nancy och hennes bror komma och bos hos henne ett par gånger i månaden, så förändras tillvaron för alla.
Jag är svag för denna typ av böcker som Lucy Dillon, Jojo Moyes och Jenny Colgan skriver. Dvs lättsmälta feelgoodromaner med lite motgång och smärta, men som alltid slutar lyckligt. Har läst alla böcker som är släppta i Sverige av Lucy Dillon och gillat dem. Även denna gillar jag. Den är charmig och söt. Man tycker om både Caitlin och Eva i boken och lever sig in i deras liv. Handlingen är lite förutsägbar men vad gör det? Boken är lättsmält och trevlig och jag mår bra när jag läser den. När man läser den så vet man redan innan att hur trassligt de än har det, så löser det sig på ett eller annat sätt tillslut. Den lämnar inget större avtryck efter sig i längden, men är mycket trevlig för stunden. Gillar att det alltid figurerar lite hundar i hennes böcker med. En riktig feelgoodbok perfekt på sommaren!