Allt jag nskade

Dillon, Lucy

Hrlig Dillon-roman att mysa med i soffan Med succtitlar som Ensamma hjrtan och hemlsa hundar, Hundra omistliga ting och Nr livet brjar om kommer Lucy Dillon nu med en ny efterlngtad roman. Caitlins liv r en enda rra. Hon r gift med en man som alla gillar, men ktenskapet knakar i fogarna och hennes sjlvknsla r i botten. Den enda lsningen verkar vara att separera. Men nr pappa flyttar hemifrn slutar deras fyrariga dotter Nancy att prata. Hon, deras lilla solstrle, som alltid brukade prata oavbrutet r helt frndrad. Nancys faster, Eva, har nyligen blivit nka. Nu tvingas hon g vidare utan sin man ? och utan att ha frverkligat drmmarna som hon givit upp fr hans skull. Hon knner sig ensam, men hennes tv livliga mopsar r en trst i sorgen. Nr Eva gr med p att lta Nancy komma och bo hemma hos henne ett par gnger i mnaden frndras tillvaron...

2017-07-17

Det hr r den sjunde boken skriven av den engelska feelgood-frfattaren Lucy Dillon, och den tredje som jag lser av henne. Tidigare s har jag lst Tango fr vilsna sjlar och Nr livet brjar om. Tyckte mycket om dom bda tv.

Och jag tyckte ven om den hr boken, Allt jag nskade. Ungefr som tidigare, eller kanske till och med nnu ngot bttre.

Boken r vlskriven, fngslande, berrande, lttlst, gripande, smrolig, snabblst, och ganska s frutsgbar. Rekommenderar den absolut till alla som tycker om engelska feelgoodromaner.

2017-07-07

ktenskapet knakar i fogarna och Caitlins sjlvknsla r i botten. Den enda lsningen verkar vara att separera. Men nr pappa flyttar hemifrn slutar deras fyrariga dotter Nancy att prata. Deras solstrle som alltid brukade hoppa, skutta och babbla oavbrutet r helt frndrad. Nancys faster Eva r nka och bor ensam i en stor herrgrd. Nr Eva gr med p att lta Nancy och hennes bror komma och bos hos henne ett par gnger i mnaden, s frndras tillvaron fr alla.
Jag r svag fr denna typ av bcker som Lucy Dillon, Jojo Moyes och Jenny Colgan skriver. Dvs lttsmlta feelgoodromaner med lite motgng och smrta, men som alltid slutar lyckligt. Har lst alla bcker som r slppta i Sverige av Lucy Dillon och gillat dem. ven denna gillar jag. Den r charmig och st. Man tycker om bde Caitlin och Eva i boken och lever sig in i deras liv. Handlingen r lite frutsgbar men vad gr det? Boken r lttsmlt och trevlig och jag mr bra nr jag lser den. Nr man lser den s vet man redan innan att hur trassligt de n har det, s lser det sig p ett eller annat stt tillslut. Den lmnar inget strre avtryck efter sig i lngden, men r mycket trevlig fr stunden. Gillar att det alltid figurerar lite hundar i hennes bcker med. En riktig feelgoodbok perfekt p sommaren!