Allt jag fått lära mig

Westover, Tara

"Det här är en fullständigt makalös, självbiografisk berättelse om en ung kvinna som visar en ofattbar styrka i möte med extrem fattigdom och fanatisk religiositet." Go'kväll, Ingalill Mosander"Jag sträckläser denna bok. /.../ En djupt fascinerande skildring av religion, våld och identitet och hur Tara Westover skapar sig ett eget liv utifrån ett existentiellt nolläge." Nina Asarnoj, SR"En enastående memoar" Barack Obama Allt jag fått lära mig har rosats av kritiker över hela världen, låg etta på Barack Obamas sommarläslista 2018 och översatts till 26 språk. Den är en gripande skildring av en ung människas strävan efter kunskap, om att formas som människa, om familj, lojalitet och självförverkligande.Boken är den amerikanska författaren Tara Westovers internationella bästsäljare om en uppväxt där hon lär sig att förbereda sig för domedagen istället för att plugga matte...

Otroligt bra, rekommenderas till alla. Vilken kraft denna kvinna har.

Otroligt bra bok. Mycket gripande berättelse som väcker en hel massa känslor och gör mig vansinnig emellanåt på hennes familj. Ingen ska behöva ha en sådan uppväxt och uppleva de saker som Tara gjorde som barn och ung flicka. Mycket starkt språk och imponerande att hon orkat skriva den här boken. Rekommenderas varmt!

Allt jag fått lära mig av den amerikanska författaren Tara Westover är en mycket intressant och berörande bok. En väldigt bra skildring av en familj som lever nästan helt utanför samhället, som mormoner, fundamentalister, och survivalists. Man får följa en ung kvinnas liv och kamp för att få bli en del av samhället utanför, och att få gå i skolan.

Boken är mycket välskriven och rörande. Och jag kan verkligen varmt rekommendera den.

Otrolig!

Bobbo

Årets bästa bok.

Fantastisk historia! En sann historia om ett obegripligt liv; en förvandling från ett liv i grymhet och farligheter till universitetsstudier och doktorerande. Man blir helt överväldigad av hur denna lilla misshandlade men ändå älskade flicka till slut vinner striden om sitt liv sitt. Utbildning är lösningen.

Fantastisk, genuin & stark!

Om att komma levande bort från en dysfunktionell familj. Förfärlig och bra. Ett försvar för alla barns rätt till utbildning och att den gör skillnad!