Allt eller inget

Ahrnstedt, Simona

| 2017

Lexia Vikander är copywriter på en reklambyrå och älskar sitt arbete. Ändå känns det som om hon inte riktigt passar in. I reklamvärlden är alla kvinnor pinnsmala och kalorifixerade. Alla utom hon. Dessutom är det stökigt på jobbet. En ny ägare har tagit över, och ryktet säger att många ska få sparken.För att trösta sig sitter Lexia i en bar och dricker alldeles för många rosa drinkar. Ingen flirtar med henne, och hon känner sig misslyckad. Men plötsligt sitter han bredvid henne, den snyggaste man hon kan tänka sig.Adam Nylund är en hård man. Han är värstingen från förorten som blev vd och är känd för sin hänsynslösa stil. Han har kommit till Stockholm för att rensa upp på bolagets nyinköpta reklambyra. Egentligen fokuserar han enbart på arbete, men kvinnan på barstolen intill väcker hans intresse. I alla fall tills hon fyllekysser honom och sedan kräks på hans skor.På måndag morgon...

2022-12-16

Jag skulle så gärna vilja ge ett högre betyg till boken, för den lyfter så många viktiga ämnen. Att bryta olika normer kring kroppar, etnicitet, ålder, sexualitet etc. Den lyfter också mobbning både bland barn och vuxna samt våld i nära relationer. Jag hade gärna sett mer av spåret med Adams halvbror. Även mer med Bashir.

Men, jga är inte särskilt förtjust i finansvärlden och medievärlden överlag, även om miljön på byrån åtminstone växer lite på mig. Jag blir också lite stressad va allt smusslande. Och jag tycker att det blev lite Harlequinkänsla över Lexias och Adams relation. Så mycket upprepningar kring snygga kroppar att det blev tjatigt, och även lite tjatigt kring sexet.

Min upplevelse av boken är därmed väldigt kluven. Den hade mycket fint, särskilt undermeningen med att stå upp för sig själv och andra, att säga ifrån om orättvisa och att vara sann mot sig själv.

Terese

2019-06-28

Birgitta Olofsson

2018-11-26

Kan varmt rekommendera dig att läsa denna bok.

senior reporter

2018-09-03

Jag tyckte denna bok var lite dålig. Gillade ej denna bok så mycket alls. Den var inget för mig. Den var konstig.

2018-08-06

Jag har läst tre böcker förut av Simona Ahrnstedt, En enda natt, En enda hemlighet, och En enda risk. Jag tyckte mycket om dom alla tre, och länkarna går till mina recensioner av böckerna. Men Simona Ahrnstedt har även skrivit tre böcker tidigare, som jag inte har läst.

Och nu har jag läst hennes senaste bok, som kom för cirka ett år sedan, Allt eller inget. Och jag tyckte att den var precis lika bra som dom tre tidigare böckerna. Boken är helt fristående från tidigare böcker.

Simona Ahrnstedt kallas ju för Sveriges romance-drottning, och den titeln förtjänar hon nog.

Hennes böcker innehåller alltid starka och självständiga kvinnor, kärlek, passion, utförliga och väl beskrivna sexskildringar, dramatik, lite humor, feminism, och lyckliga slut, precis dom ingredienserna en bra romance/feelgood-bok ska ha, tycker jag.

Rekommenderas varmt.

Louise Mörk

2018-06-27

Det är första boken jag läser av den här författaren. Upplevde boken för ytlig, kom inte karaktärerna så nära som jag skulle önska. Dock har jag de tre böckerna om *En enda-serien* hoppas på att de är bättre handling och karaktärer.

Katarina Strid

2018-06-02

Ännu en bra bok av Simona Ahrnstedt! Bra flyt i berättandet och bra budskap, moderna människor, där jämställdhet är en självklarhet.
Jag blev kanske inte riktigt lika berörd som av hennes En enda-serie, men en bra historia är det.

Camilla Cassegård

2018-03-16

Det är svårt att säga vilken av Simonas böcker som är bäst, men denna är uppe i toppen. Det gick bara inte lägga den i från sig. Den här berättelsen berör mig och jag blir frustrerad. Hon skriver på ett sätt som får mig att känna fjärilar i magen och det pirrar i hjärtat (bland annat) och jag skrattar högt.
Den får 5 bultande hjärtan, av 5 möjliga.
❤❤❤❤❤
Jag kommer läsa om den många gånger och jag är glad att jag köpte den.
/ Camilla obotlig romantiker

Jessica Andersson

2018-01-29

Det här var den första boken jag läste utav Simona Ahrnstedt men absolut inte den sista. Ett välskrivet kärleksdrama på jobbet mellan chef och anställd det kan ju inte bli annat än bra, eller hur?

Belinda

2018-01-06

Lättläst

Underhållande, stark och välskriven!