Allt det du måste

Mia fyller snart fyrtio och lever ett vanligt liv, men ett liv som behöver förändras. Hennes höga ambitioner gör att hon kommit på kant med en äldre kollega på förskolan där de arbetar. Försåtlig mobbning och utfrysning tar vid och trappas snart upp. Chefen är ung och ny och har svårt att hantera situationen.  Mias vånda och ångest växer; över arbetssituationen, över tonårsdottern som har svårt att finna sig tillrätta i sin nya skola och över maken som mest har fokus på sig själv och sitt arbete. Prövningarna tvingar Mia att stanna upp och se över allt hon tror att hon måste. Serena, väninnan och ljuspunkten, ger henne en matlagningskurs och en bok i present. Mannen Mia möter på kursen och visdomsorden hon hittar i boken, blir ögonöppnare som för henne till en punkt där det inte längre finns någon återvändo till hennes gamla liv.  Sylvia Lidén Nordlund är...

Evasbokhylla

2019-11-29

En bok där man känner med karaktären och ser fram emot att läsa nästa del.

Susanne Hydén

2019-01-13

Mia är en kvinna mitt i livet med fel och brister som författarinnan Sylvia Liden Nordlund beskriver på ett initierat sätt. Jagad och kvävd av alla måsten tar Mia både bra och dåliga beslut. Bok ett i en serie om tre där det är spännande att följa.

2018-01-31

Jag vill tycka om den här boken för en del av Mias liv tror jag att många kan känna igen sig i. Men en 40-årig kvinna som är gift med en man som verkar 80?! Ingen man i den åldern i Sverige idag hanterar sex och samliv som Mias make gör. En tonårsdotter som låter som om hon vore 6. Och därtill personal på en förskola som behandlar barn som Solbritt gör och som inte får sparken...nja. Mycket i boken saknar trovärdighet hos mig. Och då är jag förskollärare själv.

Pia Gummesson

2017-09-26

Mycket bra bok.Handlingen gör att jag vill fortsätta följa Mia på vägen.Tack Sylvia Lidèn Nordlund för denna bok!

Bokmalin

2017-09-04

Utläst! ✨
Mia är en helt vanlig kvinna vars liv jag tror många kan känna igen sig i. Hon är gift med en man som en gång i tiden var fin och omtänksam, men med åren blivit lite väl kontrollerande. Mia lever ett helt vanligt liv där vardagen lunkar på med hushållssysslor, ta hand om barn och parmiddagar med vänner. Allt med livets soundtrack ständigt på repeat; "ska det verkligen vara så här resten av livet?". Mia kämpar med att vara den "duktiga flicka" hon alltid varit. Ställa upp. Le. Fixa. Ligga. Planera. Tills hon inte orkar mer. När såväl problemen hemma som på arbetsplatsen ökar säger kropp och knopp slutligen stopp. 📖

Boken är lättläst och får en verkligen att känna med huvudpersonen. Stundtals blir jag så frustrerad att jag önskar jag kunde hoppa in i boken och hjälpa och stötta Mia på vägen. Livet är för kort för att levas åt andra. 💕Allt det du måste är första delen i en planerad trilogi. Ser fram emot att läsa fortsättningen om Mia! Tack för boken @sylvialidennordlund

Stark, gripande och insiktsfull!