Allegiant CD

Roth, Veronica

| 2013

The explosive conclusion to Veronica Roth's #1 New York Times bestselling Divergent trilogy reveals the secrets of the dystopian world that captivated millions of readers and film fans in Divergent and Insurgent. One choice will define you. What if your whole world was a lie? What if a single revelation--like a single choice--changed everything? What if love and loyalty made you do things you never expected?Told from a riveting dual perspective, this third installment in the series follows Tris and Tobias as they battle to comprehend the complexities of human nature--and their selves--while facing impossible choices of courage, allegiance, sacrifice, and love.And don't miss Veronica Roth's thrilling novel Carve the Mark.

S var det d ntligen dags att ge sig p tredje och sista delen i Divergenttrilogin. En bok som tydligen lyckats med konststycket att dela upp fansen i tv delar. Varfr visste jag inte, fr tro det eller ej, jag har helt lyckats undvika spoilers. Vilket frmodligen boken vann p. Ls mer p min blogg

Erica S

2017-01-01

vldigt bra bok

Sussie S

2016-03-14

Vilken besvikelse mot de andra tv... :(

Emma Andersson

2015-12-08

Jag tyckte klart bttre om den hr n tvan! Den var iaf inte riktigt lika irriterande... och dessutom var den spnnande hela vgen igenom s jag lste ut den p en dag. Men blev inte alls srskilt berrd av det som skulle vara sorgligt, knslomssigt skrapar den bara p ytan. Jag tyckte nd att hon fick ihop berttelsen p ett helt okej stt, blir vl lite fjantigt med det hr med genmanipulationer mjligtvis. En del intressanta funderingar kring mnniskans inneboende ondska som finns i oss alla, "frsta steget mot att lska och frlta r att erknna den ondskan inom sig sjlv". Tnker att alla mnniskor har en frmga att utveckla ondska, men att vad vi vljer att gra r en annan sak? Det ligger skert ngot i det... Lite intressanta tankar iaf och ven kring mnniskans sjlvdestruktivitet som alltid tl att tnkas p. Berttelsen r lik Hungerspelen som jag nd tyckte var lite mer genomtnkt och bttre n vad den hr var.

PL *

2015-11-04

Helt ok fr att vara nummer tre i serien.

Alva Jnsson

2015-08-17

Jag blev vldigt besviken p den hr boken. Roth tappar den rda trden i den hr boken. Roth hade byggt upp en sdan bra berttelse och s frstr hon den. Jag str mig p att Triss r s fruktansvrt envis. Det knns som hon tycker att bara hon kan ha rtt hela tiden. Mnga tycker att Tobias r verbeskyddande mot i Triss i boken men liksom hall vad kan man vnta sig av en artonring som hller p att frlora sin flickvn nstan hela tiden! I boken hnder det rligt talat inte s mycket man fr liksom bara nya svar p allt. Anledningen till att jag inte stter en tva r att man fr lsa i bde Triss och Tobias perspektiv. Jag lskade att lsa ur Tobias perspektiv man fick se en helt annan bild av honom. Man mrker att han inte r den dr macho killen som man tror utan man fr se en en kille med dligt sjlvfrtroende och oskerhet. Tyvrr tycker jag att den hr boken frstr dom andra tv bckerna. Synd det kunde ha varit en bra bok!

Victoria Wu

2015-07-27

Jag lste hlften och ville bara att elndet skulle g ver, men tlamodet tog slut och jag avslutade den inte.

Katja Fagerstrm

2015-05-22

Tycker inte att det hnder s mycket i den hr boken. Gillar inte att man vxlas mellan att flja Tris och Tobias ven om jag vid bokens slut frstod varfr. Gillade slutet dock!

Sanna

2015-05-17

Det var ett bra stt att avsluta historien om Tris. Slutet var ovntat helt klart men nd inte om man tnker efter. Blev frst frvnad ver att det var s mycket i Fours perspektiv men gillade det ven om jag fredrar Tris.Vet inte om jag kommer lsa boken frn Fours perspektiv men isfall i sommar. De frsta 100 sidorna var sdr och sen blev det bara bttre och bttre.

lillemor lindqvist

2015-05-02

Alla 3 var bra

Therese stman

2015-02-06

lskar de andra bckerna, denna var bra ocks. Men ska inte avslja ngot, men hall slutet? Blev ganska sur p det. Men annars helt okej i helhet. Betyg: 4

Pernilla Lindholm

2015-01-06

Lngdragen avslutning av en i vrigt helt okej trilogi. Frsta delen var vldigt bra, sedan gick det utfr... Jag mste dock sga att det fr en gngs skull var uppfriskande att slippa ett triangeldrama i en ungdomstrilogi, s tack fr den i alla fall!

Lars Wekell

2014-12-24

Hungergames

Lotta Karlsson

2014-12-23

Har gett hela trilogin fyror tror jag, som helhet r den nstan en femma! jag har nu lst samtliga tre p raken vilket jag rekommenderar och den r s skickligt ihopsatt. Bra sprk, sjukt spnnande och intelligent slut.

Malin H

2014-12-15

Spänningsfaktor hög men lite för lång vilket gör att jag tappar intresse för konflikten. Plus funkar inte lika bra på svenska som engelska. Gillade heller inte dubbla berättarperspektiven vilket tyvärr får sin förklaring i slutet av boken. Lite för enkelt!

Kim M. Kimselius

2014-12-02

lskade den frsta boken i serien, Divergent. Skarpa personportrtt, hrliga miljskildringar och en bra handling. Efterfljaren kndes meningsls och bara utfyllnad till "The grand final!" som inte alls blev ngon stor final.

Allegiant knns som ett hastigt ihopkok fr att hlla deadline. Personportrtten r menlsa, i stort sett ingen handling alls. Miljskildringarna r ytliga och ger mig ingen knsla av hur det ser ut. I stort sett en enda stor besvikelse.

Dessutom har jag lyssnat p boken, vilket ocks var en stor besvikelse. Tv upplsare, en fr varje huvudperson, en kvinnlig och en manlig. Vilket inte alls knns bra. Dessutom r inspelningen inte redigerad och alla omlsningar som upplsarna har gjort r fortfarande kvar.

Jag gav boken 5,5 timma av min tid och med 6,5 timma kvar gav jag upp, eftersom det fortfarande var en intentsgande bok som inte gav mig ngot mer n irritation. Innan jag slutade lyssna gick jag in p ntet och lste vad andra tyckte om boken, fr jag hade trots allt frhoppning om att det skulle komma en vndning. Men mnga tyckte som jag, i alla fall de utlndska lsarna. De svenska lsarna r snllare i sin bedmning av boken.

nskar jag bara hade lst Divergent, fr den var verkligen bra. Den hr boken kan jag dock inte rekommendera. Vill du lsa en riktigt bra fantasybok kan jag istllet rekommendera De utvalda.

Kim M. Kimselius

2014-12-02

Evelina Austen

2014-11-18

Jag som verkligen gillade etta. Tvan ocks. Vad hnde? Knns som frfattaren fick tidspress och panik och bara krafsade ihop ngot skrp. Four som jag haft en crush p bde i ettan och tvan blev en gnllig fjant som jag snabbt trttnade p. Gillade inte heller att frfattaren skrev ur bde Tris och Fours perspektiv och om hon nu var tvungen att gra det borde hon gett dem olika rster. Var hela tiden tvungen att g tillbaka och kolla vem som var "jag" fr de lt precis likadana. Och slutet ? ja vad ska man sga. Det gjorde mig riktigt arg. Det fanns liksom ingen pong eller trovrdighet med det valet hon gjorde. ngrade att jag lst serien efter det slutet.

Jenny Majgren

2014-09-24

Lika bra som frsta boken.

Sara Johansson

2014-09-15

Jag hade svrt att komma in i boken fr de var s lnge sedan ja lste den andra och s hade de ingen prolog i. Sen blev jag frvnad av slutet och lite besviken.

Hypo Hippus

2014-09-06

Jag har inte lst en s bra bok p mycket lnge! Du kommer grta gonen ur dig (det gjorde jag) och nd tycker jag inte att den skulle kunnat sluta p ngot annat stt n den gjorde!

Jessica Lundborg

2014-08-18

Tyvärr mÃ¥ste jag säga att jag är besviken, väldigt lÃ¥ngrandig pÃ¥ nÃ¥got sätt och seg att läsa. Att de hoppar mellan de olika karaktärerma gör mig inget det gillar jag när man tex fÃ¥r vet vad four tänker pÃ¥ och gör utan tris. Det har inte med slutet att gör att någon dör utav huvudkaraktärerna, (vänta bara på att de skulle hända med tanke på andra boken) Men att forsätta storyn efter de kändes lönlöst, jag skumläste de sista sidorna ( i och med att Four har 2 egna storyn innan tris och när han möte henne, varför forsätta med en karaktär som redan har egna storyn).

Sara Frimodig

2014-06-30

Strde mig frst vldigt mycket p att den var skriven ur ett annat perspektiv n de tv frsta, men kom ver det s smningom. Tyckte att den bar p ett strre djup n tvan, och jag irriterade mig inte lika mycket p Tris. Bra avslutning!

Annie Arvidson

2014-06-09

Jag tycker, till skillnad frn tidigare kommentatorer, att det hr r den bsta boken i serien. Frutsgbar? Kanske. Men jag tycker heller inte att det var sjlva "spnningen" som gjorde boken till vad den var. Den hr boken gav mig precis vad jag frvntade mig av den och lite till, och det var vad jag behvde just nu. Fallout-vibbar ger dessutom pluspong!

Ida Holmn

2014-05-04

Det hr r typiskt en sdan serie som gr utfr hela vgen. Jag gillar inte "upplsningen", frmst fr att det egentligen inte r ngon lsning p problemen och fr att hndelserna var vldigt frutsgbara. Det knns inte som pusselbitarna passar riktigt, utan bygger upp en sned och ofullstndig bild.

K H

2014-01-29

Borde komma med varningstext...

Carolina E

2013-12-05

Helt klart den svagaste boken i trilogin. Bde p grund av utebliven spnning, trkiga karaktrer och fr att jag inte kper "svaren" p varfr vrlden ser ut som den gr fr invnarna i staden.

Maria Blomkvist

2013-11-20

Nej, nej, nej! Upplsningen var inte alls tillrckligt spnnande eller fantasifull och kndes som ett ganska stort antiklimax. Jag gillade inte det tudelade berttarformatet och tyvrr var det ganska mnga hndelser som kndes alltfr frutsgbara.

emelie .

2013-11-01

Nej, jag blev inte ett dugg frvnad av den hr boken heller.

rets mest frutsgbara trilogi.
Trevlig lsning dock. Trevlig och frutsgbar.