Alla tiders dinosaurier

Egerkrans, Johan

| 2017

Johan Egerkrans har främst gjort sig känd för sina praktverk om nordisk mytologi och folktro. Nu tar han sig an ett annat av sina favoritämnen - dinosaurier - med samma glöd. Alla tiders dinosaurier är en lättläst faktabok för dinousaurieälskare och inbitna Egerkrans-fans i alla åldrar. Boken presenterar cirka 25 dinosaurier och de fantasieggande illustrationerna kompletteras med spännande fakta, baserat på de senaste forskningsrönen. Varje dinosaurie får ett eget uppslag där läsaren bland annat tydligt kan se hur stor dinosaurien var i förhållande till oss människor. Texten fungerar både att läsa på egen hand och som högläsning för barn som ännu inte knäckt läskoden.

I den här boken får du läsa om hur det var när dinosaurierna strövade omkring. Från de jättesmå compsognathus och heterodontosaurus till de gigantiska dreadnogthus och diplodocus. Du får läsa Om dinosaurier som var större än den fasansfulla skräcködlan tyrannosaurus rex! Jätte sp ännande dinosaurie fakta i 63 sidor! Även fast det typ bara är jag i hela klassen så... om du tycker om dinosaurier så är den här boken perfekt just för dig. Riktigt bra (tycker jag!