Alla resor r en omvg hem

Mller, Majvor

| 2015

I Lule bor Miria som tillsammans med sin mamma lmnade apartheiden fr ett bttre liv i Sverige. Drmmen om att ka tillbaka r levande inom dem, men alla planer och drmmar stts i vntelge nr Mirias liv krisar. Systrarna Emmy och Lisa r i olika faser. Emmy ska fylla femtio, har nstan vuxna barn och har nyligen blivit arbetsls. Hon har tappat bort sig sjlv och sker efter det som r viktigt i livet. Lisa har efter mnga r utomlands kommit hem med sin familj. Hon driver en inredningsbutik och drmhuset r helrenoverat nr familjen stlls infr en frndring som ger motstridiga knslor. En viktig knutpunkt i Emmy och Lisas liv r hembyn Raitajrvi. Dr finns frldrarna och deras 93-rige granne Hugo som frsker f Emmy att inse att hon mste vlja vg.

Ethel Hedstrm

2017-10-01

En roman om relationer. Om vra liv som emellant tvingar oss till omvlvande frndringar. P gott och p ont. Ibland knns det som om det gr fr fort fram i berttelsen. Jag hinner inte ta in ena hndelsen innan nsta dramatik kommer. Mirias och Hugos den berr mig mest. Jag hade grna fljt dem mycket mer. Ftt lra knna dem bttre. Kanske rent av i tv fristende bcker. Poemen som ibland avslutar vissa scener r stmningsfulla och vackra och slutet r fint och framtidsbejakande.

2016-10-16

Ganska bra faktiskt. Vlskriven, intressant & gripande roman i Lule milj. Bra upplsare dessutom! Stark 3:a!

Gripande, tnkvrd, stark och fin!!!