Alla älskar Bianca

Bergin, Birgitta

Bianca är en person som alla älskar. Hon är oemotståndlig, hemlighetsfull och vacker. Men vad är det hon döljer? Och vem älskar Bianca mest? Tre par anländer till Thorskogs slott för en lyxig helg i slottets magnifika salar. Under ett intensivt dygn tvingas någon konfrontera sitt dolda förflutna, en hustru gör något hon för evigt ångrar, en ung kvinna tvingas se sin älskares sanna väsen och en dagbok avslöjar precis det ingen vill veta allt medan Bianca gör upp med sitt liv. Alla älskar Bianca är en roman med länkade intriger, som likt ett pussel förs samman och där varje bit tar dig ett steg närmare sanningen.

Full pott på denna härliga bok.Karaktärer vävs samman till en bok som jag sent kommer glömma.Tack för läsupplevelsen.

Jag har tidigare läst alla Birgittas Bergins böcker och hon tillhör en av mina favoritförfattare. Denna roman innehåller verkligen allt kärlek, drama, intriger, relationer och sorg. Jag har nog aldrig läst en bok som har så många otroligt skruvade tvistar, det är helt galet (på ett positivt sätt), hemlighet på hemlighet nystas fram. Jag fascineras av hur Birgitta lyckas hålla alla dessa pusselbitar i schack och hur hela storyns alla trådar vävs ihop i slutet. En lättläst bok och jag drogs snabbt in i bokens berättelse trots att de är många karaktärer att hålla ordning på. En välskriven bok med ett språk som faller mig i smaken och som håller ett högt tempo med bra driv. En underbar bok där pusslbitarna en efter en läggs ihop på ett strålande sätt.

Så himla rörigt bra!!!

Jag har tidigare läst Som ett brev på posten av Birgitta Bergin. Både i den och Alla älskar Bianca finns det gott om karaktärer av alla dess slag. Birgitta är väldigt skicklig på att gestalta sina karaktärer utan att det blir rörigt och det är lätt att skilja dem åt. Jag gillar att kapitlen är tilldelade de olika karaktärerna, det gör det ännu lättare att skilja karaktärerna åt.

Jag är imponerad över hur Birgitta får allt att klaffa och hur hon likt ett pussel bygger upp berättelsen. Det är hemligheter och avslöjanden till höger och vänster som på olika sätt är knutna till varandra och till alla personer.

Miljön på slottet är fantastisk, jag får känslan av att vara på spa. Fina hotellrum, goda middagar och kärleksfulla par. Sen är allt långt ifrån kärleksfullt på denna semestern. Väldigt mycket otrohet, svek, hemligheter och hämnd. En lättläst bok som väcker mycket känslor. Och visst älskar även jag Bianca. Hennes lugn och omtänksamhet trots allt som händer under helgen på slottet gör det svårt att inte tycka om henne.

Oj, vilken bok! Birgittas nya bok är en fullträff. Jag imponeras av Birgittas sätt att skapa intriger (och i denna är det många!!), hur får hon ihop allt?! Det är full fart i handlingen från början och vi möts av en spännande historia, målande personbeskrivningar och härlig miljö som ramar in hela historien. Jag skrattar högt emellanåt, jag svär, förfasas och känner sorgen som även finns där. Att kunna förmedla och skapa alla dessa känslor till/hos läsaren gör inte vem som helst, det är en konst.
Det här är en historia med många bottnar som alla leder framåt samma svar - Bianca! Jag älskar också Bianca! ”Alla älskar Bianca” är en lättläst, välskriven och väldigt bra bok! En bok jag hade svårigheter att släppa!

Ett skickligt konstruerat relationsdrama som bygger upp spänningen på ett effektivt sätt. Egentligen inte alls av den sorts böcker jag normalt läser, men denna var spännande! Helt klart en page-turner som gör att man bara tvunget måste veta hur allt hänger ihop och hur det kommer att gå. Fullständig recension bokblogg: https://ibokhyllan.blogspot.com/2019/10/alla-alskar-bianca-av-birgitta-bergin.html

Fantastisk, underhållande & välskriven!