Alla ljuger

Maria är lyckligt lottad. Hon trivs med sitt jobb, hon älskar sin son, sin nye man Samir och ? oftast ? bonusdottern Yasmin. Men när Yasmin försvinner och Samir anklagas för att ha dödat sin dotter rasar Marias tillvaro.Inte kan väl någon mörda sitt eget barn?"Alla ljuger" handlar om den fina linjen mellan lögn och sanning. Ett isande kriminaldrama och en förödande precis skildring av en familj i fritt fall.

AC

2023-01-14

En helt otrolig bok vars handling håller en intresserad från första till sista ordet. 415 sidor går oerhört fort att läsa ut då man inte kan lägga ifrån sig boken!
Handlingen gav så mycket mer än vad jag hade kunnat föreställa mig, och jag älskar hur det är ren och skär handling utan en massa utfyllningsord. Vackert att få ta del av de olika karaktärerna ur deras egna perspektiv, mycket bra formulerat utan känslan av en upprepande historia med olika berättare. Kan starkt rekommendera!

Karolina Jonsson

2022-07-13

Det här är otroligt nog min första bok av Grebe, men DEFINITIVT inte den sista. Den var så mycket mer än vad jag någonsin kunnat förvänta mig! Så många vändningar, så mycket spänning, och ingredienser av allt som är viktigt. Jag gillar egentligen inte böcker över 300-350 sidor, eftersom jag får lite dåligt tålamod. Men nu kan jag förstå de som menar att jag får njuta av boken en längre stund. Den var fantastisk! Jag gillar de olika perspektiven, att vi fick följa alla karaktärer utifrån deras egen synvinkel. Och det är så förbannat viktigt eftersom vi människor tar så lätt till fördomar och antaganden om andra människor, som faktiskt i de flesta lägen inte alls stämmer. Det är nog en av de viktigaste läxorna vi behöver lära oss tycker jag. Riktigt bra bok!

2022-05-18

En av Sveriges bättre spänningsförfattare. Aktuellt och spännande.

Katarina Nord

2022-05-08

Grebe gör det igen. Fjärde boken i Flickorna och mörkretserien och även här parallella historier som vävs in i varandra. Jag tycker mycket om att personer som haft mindre utrymme i de tidigare böckerna får mer utrymme i en annan bok. Samt alltid, en knorr på slutet!

Helena Rasmusson

2022-02-17

Fantastiska Camilla Grebe! Hon gör det om & om igen! Berättar historier som ingen annan! Det är välskrivet, spännande, karaktärer som är intressanta! Gillar hur hon berättar historien ur flera personers perspektiv! Det gör boken djupare & får läsaren att fundera..vi hittar ofta på våra egna sanningar, som inte alltid stämmer med verkligheten. Läs alla hennes böcker!

Susanne Rydvald

Tarja Ahlgrén

2021-05-13

Segt, segt.

2021-05-11

Se till att du har tid när du sätter dig och läser Camilla Grebes senaste bok ”Alla ljuger”. För det här är bladvändaren av bladvändare.

När jag lägger ihop boken är jag helt matt, vilken bok! Är imponerad över hur Camilla bygger upp sin historia och sina karaktärer. ”Alla ljuger” är en fascinerande historia berättad ur olika perspektiv där de olika karaktärerna ger sin bild av situationen. Och det är så skickligt berättat. Och så spännande. Och så oförutsägbart.

”Alla ljuger” är en bok du inte lägger ifrån sig, det är en bok du sträckläser.

Maria Jacobsson

2021-04-11

Bästa boken hittills iår! Sånt lysande berättargrepp där sanningen kommer fram i små doser allteftersom vi får ta del av personernas olika upplevelser. Som titeln säger så ljuger alla, men lögnerna är små och oskyldiga friseringar av sanningen, men orsakar stora konsekvenser. Att välja att inte berätta är också en sorts lögn. Boken håller hela vägen och den osannolika sanningen uppdagas till slut. En bok som rekommenderas varmt!

A H

2021-04-08

Monica Bäckelin

2021-04-03

Spännande, underhållande och välskriven. En riktig bladvändare, läs den.

2021-03-30

Väldigt nära full pott!

Åse Bandling

2021-03-19

Mycket bra!!!

2021-03-17

Betyg: 5 av 5 - 📚 - Camilla Grebe är en av mina absoluta favoritförfattare, och jag har läst allt hon har gett ut. Dom tre böckerna som hon har skrivit tillsammans med Paul Leander-Engström, dom fem böckerna tillsammans med hennes syster Åsa Träff, och dom fem böckerna som hon har skrivit själv. Jag har tyckt mycket om alla tretton böckerna, men allra mest tycker jag om dom böckerna som hon har skrivit ensam. Den här boken, Alla ljuger, är den femte fristående boken i serien Flickorna och mörkret, och den var precis lika bra som dom fyra tidigare. Den går under genren psykologisk thriller, men jag tycker att den är lika mycket ett familjedrama, eller en relationsroman med kriminalinslag. Extra plus också för att man får följa olika personer i boken, det tycker jag alltid mycket om. Rekommenderar boken varmt, och även dom tidigare böckerna av författaren.