Alla ljuger

Maria är lyckligt lottad. Hon trivs med sitt jobb, hon älskar sin son, sin nye man Samir och ? oftast ? bonusdottern Yasmin. Men när Yasmin försvinner och Samir anklagas för att ha dödat sin dotter rasar Marias tillvaro.Inte kan väl någon mörda sitt eget barn?"Alla ljuger" handlar om den fina linjen mellan lögn och sanning. Ett isande kriminaldrama och en förödande precis skildring av en familj i fritt fall.

Ack så dålig !!!

Tråkig, utan spänning

Tarja Ahlgrén

2021-05-13

Segt, segt.

Tarja Ahlgrén

2021-05-13

Segt, segt.

Se till att du har tid när du sätter dig och läser Camilla Grebes senaste bok ”Alla ljuger”. För det här är bladvändaren av bladvändare.

När jag lägger ihop boken är jag helt matt, vilken bok! Är imponerad över hur Camilla bygger upp sin historia och sina karaktärer. ”Alla ljuger” är en fascinerande historia berättad ur olika perspektiv där de olika karaktärerna ger sin bild av situationen. Och det är så skickligt berättat. Och så spännande. Och så oförutsägbart.

”Alla ljuger” är en bok du inte lägger ifrån sig, det är en bok du sträckläser.

Maria Jacobsson

2021-04-11

Bästa boken hittills iår! Sånt lysande berättargrepp där sanningen kommer fram i små doser allteftersom vi får ta del av personernas olika upplevelser. Som titeln säger så ljuger alla, men lögnerna är små och oskyldiga friseringar av sanningen, men orsakar stora konsekvenser. Att välja att inte berätta är också en sorts lögn. Boken håller hela vägen och den osannolika sanningen uppdagas till slut. En bok som rekommenderas varmt!

A H

2021-04-08

Monica Bäckelin

2021-04-03

Spännande, underhållande och välskriven. En riktig bladvändare, läs den.

2021-03-30

Väldigt nära full pott!

Åse Bandling

2021-03-19

Mycket bra!!!

2021-03-17

Betyg: 5 av 5 - 📚 - Camilla Grebe är en av mina absoluta favoritförfattare, och jag har läst allt hon har gett ut. Dom tre böckerna som hon har skrivit tillsammans med Paul Leander-Engström, dom fem böckerna tillsammans med hennes syster Åsa Träff, och dom fem böckerna som hon har skrivit själv. Jag har tyckt mycket om alla tretton böckerna, men allra mest tycker jag om dom böckerna som hon har skrivit ensam. Den här boken, Alla ljuger, är den femte fristående boken i serien Flickorna och mörkret, och den var precis lika bra som dom fyra tidigare. Den går under genren psykologisk thriller, men jag tycker att den är lika mycket ett familjedrama, eller en relationsroman med kriminalinslag. Extra plus också för att man får följa olika personer i boken, det tycker jag alltid mycket om. Rekommenderar boken varmt, och även dom tidigare böckerna av författaren.