Alla kan se dig

Jansson, Anna

| 2015

En åldrad skolfotograf blir brutalt nedslagen i sitt hem på norra Gotland. Någon har försökt tända eld på hans arkiv. Han hittas död efter fyra dygn. Tomas Hartmans mor blir misshandlad och lämnad i skogen för att dö. Hon minns vagt att någon filmade henne. När Maria Wern tar över utredningen hotar mördaren att lägga ut Marias privatliv i offentligheten. "Det kanske är det enda vapen som behövs i framtiden", spekulerar Per Arvidsson, "den offentliga skammen." I sin nya kriminalroman tar Anna Jansson upp högst aktuella teman. Med ett enda sänd på datorn kan en bild nå tusentals anhängare i ett nätverk. Vad händer när vi aningslöst lägger ut bilder ur våra liv på Facebook? Vem får tillgång till dem? I fel händer kan våra mest privata bilder vara ute i offentligheten. Och vad är vi beredda att göra för att slippa skammen? "Jag älskar att dras in i en bok, och precis så är det här. Det är...

Bra bok.

Helena Rasmusson

2019-06-02

Lättläst & bra Wern deckare!

2016-05-31

Man vet vad man får i en Maria Wern-deckare. Vare sig mer eller mindre. Lättläst och snabbt avklarad.

janne lindh

2016-05-18

Anna Jansson kan vara bra. Men den här gången drar hon iväg för mycket. Bitvis blir det rent groteskt.

Anne Hansson

2016-05-15

Än en gång en super bok av denna författare, mycket bra skreven, spännande från början till slutet, det tog mig bara en vecka att läsa denna bok, jag ville inte lägga den ifrån mig. Nog den bästa av hennes böcker jag läst. Kändes verklig, sånt som kan hända och händer just nu. Ser fram i mot nästa bok, som redan finns i min bokhylla.

Kerstin Hellgren

2016-03-20

Tråkig och för lång. Skriven på slentrian känns det som!

Inger Jonsson

2016-03-05

En del väl osannolika händelser. Vill inte förstöra någons läsning genom att avslöja händelser, men jag förstod i alla fall inte hur vissa personer t ex visste att någon tillfälligt var ensam hemma. Hade de bara "tur" och var på plats vid "rätt" tidpunkt?
Det var dock en bra skildring av hur en svår barndom kan sätta spår i vuxenlivet. Ett hjälplöst barn som inte ses kan lida oerhört.

Jag gillade även denna, tyckte handlingen kändes aktuell och var ganska spännande, fast lite snudd på overklig. Nu lyssnar jag på alla Anna Jansson deckare och Marie Richardson gör ett fantastiskt bra jobb. Självklart kommer jag lyssna på nästa bok i serien för jag vill gärna veta hur det går för Maria, Björn, Hartman och alla andra

Maria Rytterwall

2015-07-28

Inte min typ av deckare, lite för långrandig.

Marianne Strandberg

2015-05-25

En svag trea. Hon har skrivit mycket bättre böcker. Jag fick ingen känsla för den. Hafsigt ihopsnodda mord på ren rutin.?

2015-05-24

Maria Wern har gått i stå, eller rent av baklänges. Den senaste når inte alls upp till tidigare kvaliteter. Lite pladdrigt och slarvigt, morden radar hastigt upp sig utan riktig trovärdighet.

Marita Ryen

2015-05-08

Betyg 4-. Spännande och bra men den kändes lite överdriven.

Denna bok var bra men ja har läst bättre av denna författare

Tarja Ahlgrén

2015-03-22

Det är ett tag sedan jag läst en Maria Wern-deckare av Anna Jansson. Och denna nya är bättre än jag minns de gamla, riktigt bra tidsfördriv med stark story och trovärdiga karaktärer.