Alla får ligga

Fexeus, Henrik

| 1905

Innehåller 5 CD-skivor och en MP3-CD168 tips om hur du kan bli bättre på flirt, ragg och uppvaktning.I Alla får ligga får både män och kvinnor verktygen för framgång i det kittlande sociala spel som vi kallar flirt och raggning. Med sina unika kunskaper i ickeverbal kommunikation, social manipulation och påverkan, har Henrik Fexeus listat 168 konkreta och praktiska tips.Med mycket humor och glimt i ögat beskriver Henrik flirtens väg till dejt i tre steg: attraktion, relation och förförelse. Boken är helt befriad från slitna raggningsfraser och uppvaktningsknep. Den stora hemligheten är istället inställning och attityd. Och när du väl lärt dig det har du förmågor som inget silikon eller gymkort i världen kan konkurrera med.Boken hjälper dig inte nödvändigtvis att bli kär eller att hitta Den rätta, men den ger garanterat ett större urval att välja bland. Och du kommer att ha roligare medan...

Martin Fabian

2012-01-01

Det som är intressant är hur väl underbyggd bokens känns. (hm, känns, litteraturlista saknas dock..) Jag tror det är rentav viktigt att folk läser den så att de psykologiska mekanismerna blir allmänt tankegods, vilka isåfall kommer förändras och boken blir i viss mån obsolet..

Maria Ros

2011-12-18

Lättläst, roande, ja klockren bok med tips som kan användas för att ragga eller förstå/läsa andra människor bättre. Tipsen, exemplen, ja allt är kort, konkret och är verkligen huvudet på spiken! Mitt julklappstips/presenttips till alla- singlar som gifta!

Ally Regins

2011-12-15

Fann inte den varken särskilt underhållande eller användbar även om det såklart fanns en del bra passager.

2010-02-17

Tyckte att den här boken var sådär. Inte gav den mig speciellt mycket. Men jag är ju inte heller singel och ute efter att ragga.. För gift kanske.. Och för gammal kanske.. Trodde nog att den skulle vara lite roligare skriven än vad den var. Men är man singel och har problem med att hitta någon, så kanske boken är bra.

Maria Larsson

2010-02-10

Underhållande och skriven med glimten i ögat. Rolig men inte revolutionerande.

Anna Hallqvist

2009-12-04

Alltså, Henrik har många poänger i det han skriver - men jag vet inte om jag är väldigt social eller bra på att ragga (och ligga) för för mig är det inget nytt - det är enbart självklart. Att den kan hjälpa osäkra 14-åriga pojkar kan jag förstå, men vuxna män och kvinnor??
Är inte detta vedertagen praxis med spel och allt så kan ju folk aldrig få ligga!
Jag gillar språket och enkelheten och uppmaningarna att våga - skitbra. Jag gillar inte att han skriver att man som kvinna inte kan erkänna att man vill gå hem och ligga, utan måste låtsas som att man bara ska "sova ihop" - det funkar skitbra att erkänna, och inte blir man stämplad som madrass eller luder för det. Även vi kvinnor har behov och lust första kvällen. Löjligt att påstå något annat...

Gunvi Lundqvist

2009-10-18

Visst tog den i ögonen, bländade mina blå på ett kittlande sätt, boken blev min på bokmässans sista dag. Inget är nytt. Allting är så självklart. Ändå gillar jag dehär tipsen som bekräftar. Javisst såhär är det. Gillar denhär boken mycket mera än Konsten att läsa tankar. Tipsen i båda böckerna är naturligtvis de samma, men i den röda blir de goda råden suveräna, på grund av att de är så exakta. Åtminstone jag föll och den höll.