Alla dessa vackra nederlag

Walter, Jess

Italien 1962. Pasquale Tursis liv förändras ögonblickligen när han möter den vackra och mystiska Dee Moray. Hon är skådespelerskan som hamnat i fel by, han är italienaren som driver ett litet hotell tillsammans med sin sängliggande mamma. Men Dee är sjuk och inflytelserika människor från filmens värld vill ha tag på henne.Nutid i Hollywood. Den åldrade demonproducenten Michael Deanes förflutna kommer ikapp honom när Pasquale Tursi dyker upp, ett minne från en liten italiensk by han besökte många år tidigare. Tursi letar efter skådespelerskan som bodde på hans hotell för så många år sedan. Vad hände med henne? Lever hon?Jess Walters Alla dessa vackra nederlag är en episk kärleksroman som löper över decennier.

Felicia Axelsson

2020-06-22

Slutet är 10/10

Louise Ö

2017-07-05

Den är underhållande, men hoppar lite för mycket i tiden. Jag har svårt att hänga med då. Det blir lite rörigt!

Johan Norén

2016-09-11

Oj vilka förväntningar jag hade på den här boken! Inget läst tidigare av författaren, men omslaget, historien och platsen lockade in mig i boken och jag blev - ganska besviken. En 3:a i betyg är nästan för högt, men man vill veta hur slutet gestaltar sig och kämpar sig igenom tråkiga sidospår som varken lyfter eller inspirerar historiens berättelse. Det känns som boken lovade mycket, men höll tunt.

2015-08-14

Den når inte riktigt ett högre betyg, jag hade hoppats på mer men storyn fångar mig inte fullt ut. Bitvis bra och bitvis lite seg.

2015-04-07

Nära en fyra, men når inte riktigt ända fram. Dock ändå en fin och rörande historia. Varm.

Stephanie G

2014-10-19

En fantastisk historia som sträcker sig från 60-talets Italien till nutidens USA. Det är en omfattande historia men om man bemödar sig med att komma ihåg vad man läser så blir man också belönad. Walters har ett driv i sin berättelse som lockar till vidare läsning av hans romaner.

Ma Coon

2014-08-11

Ingen bok som satt några spår..

Lina Zackrisson

2014-07-20