Alla dessa hemligheter

Estassy, Annika

| 2016

Inte en enda tår fäller Louise Sörenstam, född Granström, när hon ser sin makes kista sänkas ner i Roslagens karga jord en oktobermorgon. Egentligen var det tulpanlökar hon hade tänkt få ner i jorden denna dag, men så blev det nu inte. Livet ville annorlunda. Trettiofem års äktenskap är till ända och Louise vågar äntligen drömma om att börja om på nytt, återuppta sina konststudier och skapa sig ett eget liv. Hon har varit en mycket lojal och trogen hustru som levt för sina döttrar och översett med maken Konrads vidlyftiga leverne. Konrad var tyvärr en man med mycket rymligt samvete och det dröjer inte länge förrän Louise upptäcker att det enda hon ärvt efter sin make är en härva av skulder och ekonomiska oegentligheter. När lokal- och kvällspressen får nys om Konrads affärer blir Louise dess villebråd och hon försöker komma undan den oönskade uppmärksamheten genom att fly till sin syster...

Läsesalongen

2018-05-20

Sammanfattningsvis tycker jag att Alla dessa hemligheter är en alldeles lysande feelgoodroman, första hälften av boken var klart bättre än den sista som inte höll samma nivå.

Har läst hennes tidigare böcker och gillade dom skarpt, denna bok kommer inte riktigt upp i samma nivå hos mig.

2016-11-26

Anne-Li Norberg läser och gör det utomordentligt bra, precis som vanligt. Boken är, även om den kanske inte är särskilt minnesvärd- riktigt engagerande, rappt skriven, bitvis riktigt underhållande där jag som läsare riktigt kan se den fina lilla franska staden framför mig. Mitt slutbetyg blir en, 4:a!

Kerstin Hellgren

2016-10-10

Tyvärr! Inte min typ av bok.

Jag har läst Solviken och Crossiants till frukost och tyckte det varit underbart lättläsa feelgood romaner. Den ena i svensk skärgårdsidyll och den andra i Frankrike.
Denna börjar med problem för stackars Louise hennes make har lämnat henne inte bara död utan med massa skulder. Då flyr Louise till Frankrike !? Det har jag lite problem med, att man bara flyr ifrån allt utan att lösa problemen. Så för mig blir karaktären Louise lite självisk inte blir det bättre av andra saker hon gör. Men om man bortser från detta är det en fin liten feel good roman i ett vackert fodral

2016-06-13

Det här är Annika Estassys tredje roman. Jag har läst hennes två tidigare, och jag har tyckt om dom båda två. Här är en länk till min recension av hennes första bok, Solviken. Och här är en länk till min recension av hennes andra bok, Croissants till frukost.

Annikas Estassys tredje bok, Alla dessa hemligheter, är en fristående fortsättning på dom tidigare böckerna. Men även om det till en viss del handlar om samma personer som förut, så kan man läsa den här boken helt fristående från dom andra.

Jag tyckte om även den här boken, lika mycket som dom tidigare. Boken är lättläst, den har igenkänningsfaktor, är snabbläst, har humor sig, är välskriven, har trovärdiga karaktärer, är snabbläst, och kan väl kallas för en feelgoodroman.

Rekommenderas till alla som tycker om den här genren.

Fantastisk, underhållande och gripande!!!

Linda Svensson

2016-06-10

Sista och - i mitt tycke - bästa delen i den fristående trilogin som började med Solviken och fortsatte med Croissants till frukost. Böcker som passar älskare av feelgood och relationer. Trevligt, underhållande och med ett flödande språk. Betyg: 4,5 av 5.