All Together Dead

Harris, Charlaine

| 2007

Betrayed by her longtime vampire lover, cocktail waitress Sookie Stackhouse has her hands full dealing with every kind of undead and paranormal creature, as well as the new man in her life, the shapeshifter Quinn, and the upcoming vampire summit. Reprint.

Angelika G

2019-01-30

Än så länge tyckte jag om alla böcker i serien om Sookie Stackhouse men just den var lite trög i början. Det var inte alltid jag förstod hennes val och personligen skulle jag vilja se henne handla annorlunda. Men förutom det tyckte jag om den och ser fram emot nästa boken i serien.

Paul Karlsson

2015-01-21

Nu har jag läst ut den sjunde delen i Charlaine Harris "True Blood" bokserie och jag ska nu med denna bokrecension berätta vad jag tyckte. Men först lite om handlingen.

Servitrisen Sookie Stackhouse har händerna fulla med hamnskiftaren Quinn - en tänkbar ny man i hennes liv - och den kommande vampyrkonferensen. Vampyrdrottningen Sophie-Annes makt har försvagats efter orkanen som drabbat New Orleans, och hon är sårbar gentemot dem som söker utmanövrera henne. På konferensen är det Sookies jobb att stötta Sophie-Anne, men i takt med att hon dras allt längre in i vampyrernas värld inser hon hur farligt ett sådant arbete kan vara …

Den här boken måste jag tyvärr säga att väldigt seg att ta sig igenom. Historien började inte ta fart förrän boken närmade sig sitt slut och man fick veta att ett bombhot var riktat emot det vampyrhotell som Sookie befann sig på. Transportsträckan innan denna dramatiska händelse var väldigt lång och jag tappade snabbt läslusten. Så det tog mig nästan ett halvår att läsa boken för att jag blev uttråkad av att läsa den. I början var den här bokserien bra, men i de senaste två böckerna har det bara gått utför. Så man får hoppas på att spänningen och intrigen stiger till mer intressant i de kommande delarna som jag har kvar att läsa. Det här är en av de få gånger man kan säga att filmen är bättre än boken. Eller tv-serien i det här fallet.

Jag kan rekommendera boken enbart som en pusselbit i intrigen för att man ska kunna hänga med i händelseförloppet i de kommande delarna i bokserien. Annars var boken ganska dålig. Jag saknade att karaktärerna Eric och Bill stod mer i fokus som de har gjort tidigare. Så det blir endast en väldigt svag trea i betyg av fem möjliga till boken "Allt Igenom Död".

Super bra bok "Läs" så förstår ni =)

Britta Persson

2013-01-29

En spännande Sookie-bok med mer action än de senare böckerna.

Rebecka Tjäder

2012-03-05

En av de bästa böckerna i serien! Jättespännande.

2011-08-20

Ännu en streckläsarbok i serien! Min sömn blir påverkad åt det sämre av de här underbara böckerna!

Sussie S

2011-05-15

Oh I loved this one.

Elisabeth E

2010-11-22

Bättre än del 5 och 6. Riktigt bra Sookie-bok :)

Långt ifrån ett litterärt mästerverk, men ytterst underhållande.