All Together Dead

Harris, Charlaine

| 2007

Betrayed by her longtime vampire lover, cocktail waitress Sookie Stackhouse has her hands full dealing with every kind of undead and paranormal creature, as well as the new man in her life, the shapeshifter Quinn, and the upcoming vampire summit. Reprint.

Angelika G

2019-01-30

n s lnge tyckte jag om alla bcker i serien om Sookie Stackhouse men just den var lite trg i brjan. Det var inte alltid jag frstod hennes val och personligen skulle jag vilja se henne handla annorlunda. Men frutom det tyckte jag om den och ser fram emot nsta boken i serien.

Paul Karlsson

2015-01-21

Nu har jag lst ut den sjunde delen i Charlaine Harris "True Blood" bokserie och jag ska nu med denna bokrecension bertta vad jag tyckte. Men frst lite om handlingen.

Servitrisen Sookie Stackhouse har hnderna fulla med hamnskiftaren Quinn - en tnkbar ny man i hennes liv - och den kommande vampyrkonferensen. Vampyrdrottningen Sophie-Annes makt har frsvagats efter orkanen som drabbat New Orleans, och hon r srbar gentemot dem som sker utmanvrera henne. P konferensen r det Sookies jobb att sttta Sophie-Anne, men i takt med att hon dras allt lngre in i vampyrernas vrld inser hon hur farligt ett sdant arbete kan vara

Den hr boken mste jag tyvrr sga att vldigt seg att ta sig igenom. Historien brjade inte ta fart frrn boken nrmade sig sitt slut och man fick veta att ett bombhot var riktat emot det vampyrhotell som Sookie befann sig p. Transportstrckan innan denna dramatiska hndelse var vldigt lng och jag tappade snabbt lslusten. S det tog mig nstan ett halvr att lsa boken fr att jag blev uttrkad av att lsa den. I brjan var den hr bokserien bra, men i de senaste tv bckerna har det bara gtt utfr. S man fr hoppas p att spnningen och intrigen stiger till mer intressant i de kommande delarna som jag har kvar att lsa. Det hr r en av de f gnger man kan sga att filmen r bttre n boken. Eller tv-serien i det hr fallet.

Jag kan rekommendera boken enbart som en pusselbit i intrigen fr att man ska kunna hnga med i hndelsefrloppet i de kommande delarna i bokserien. Annars var boken ganska dlig. Jag saknade att karaktrerna Eric och Bill stod mer i fokus som de har gjort tidigare. S det blir endast en vldigt svag trea i betyg av fem mjliga till boken "Allt Igenom Dd".

Super bra bok "Ls" s frstr ni =)

Britta Persson

2013-01-29

En spnnande Sookie-bok med mer action n de senare bckerna.

Rebecka Tjder

2012-03-05

En av de bsta bckerna i serien! Jttespnnande.

2011-08-20

nnu en strecklsarbok i serien! Min smn blir pverkad t det smre av de hr underbara bckerna!

Sussie S

2011-05-15

Oh I loved this one.

Elisabeth E

2010-11-22

Bttre n del 5 och 6. Riktigt bra Sookie-bok :)

Lngt ifrn ett litterrt msterverk, men ytterst underhllande.