All My Friends Are Superheroes

Kaufman, Andrew

| 1999

All Tom's friends really are superheroes. There's the Ear, the Spooner, the Impossible Man. Tom even married a superhero, the Perfectionist. But at their wedding, the Perfectionist was hypnotized (by ex-boyfriend Hypno, of course) to believe that Tom is invisible. Nothing he does can make her see him. Six months later, she's sure that Tom has abandoned her. So she's moving to Vancouver. She'll use her superpower to make Vancouver perfect and leave all the heartbreak in Toronto. With no idea Tom's beside her, she boards an airplane in Toronto. Tom has until the wheels touch the ground in Vancouver to convince her he's visible, or he loses her forever.

Ella Kai-Larsen

2015-04-11

Lite mer n ok, hade potential att n lngre dock

Pernilla Lindholm

2014-10-23

Den hr boken lmnade mig tmligen oberrd. Lite smfyndig hr och dr, men inget jag kommer lgga p minnet.

2014-07-14

Ibland syns vi inte fr varandra... och d fr man lra sig att se och att synas... antar det r detta som boken handlar om... eller ja jag vet inte... lyssande p denna mitt i borrelia och antibiotika verknslighet s jag kanske inte r helt hundra p att min hjrna fick med sig allt... men det dr med ljudbcker r nog inte min grej... nd gillar jag morgan alling och tnkte att det kan nog hlla mig fokuserad och storyn var lagom galen fr min smak tnkte jag... men ack vad jag bedrog mig... dels knns det som jag missat att lsa boken bara fr jag lyssanat p den, dels knns det som att jag inte helt fattat vad han ville ha sagt frfattaren eller att jag inte fick ngon knsla alls fr boken... men nvl... ja tanken r ju god... att man mste se varandra...

Annelie Andersson

2013-10-19

En vldigt annorlunda bok ,jag gillade den faktiskt.Lite smknasig med lite allvar.

Linnea Lindstrm

2013-05-04

Helt underbart briljant bok (p ett perfekt stt)

Anitha Ronnersj

2012-09-30

En helt skruvad lsning som fick mig att tnka nytt om mnniskor omkring mig - vem kan det dr vara? Ls den!

Gabriel Andersson

2012-09-09

Boken som fick mig att se allt alla jag mter p ett helt nytt stt! Allt frn sjunga-hgt-i-bussen-mannen till frukt-kvinnan! Ls den f en ny syn p dom runt omkring dig!

Fanny Gunnarsson

2012-09-05

Linda Larsson

2012-07-21

En rolig annorlunda surrealistisk berttelse. Synd att den var s kort, hade velat ha mer!

Karin Andersson

2012-07-09

En underbar krlekshistoria. En berttelse som du kan lsa om och om igen . Den vrmer hela ditt hjrta

Linda slund

2012-06-21

Lser den som lysande karikatyrer av mnniskor. Favoritstycket r nog "Vill ni kpa en myt?" och utvxlandet av blickar, helt utan missnje; sedan svaret "Vi har redan alla de dr." Eller den lilla historien om kartongerna. Eller bara superhjltenamnet Stresskaninen ... Smsaker - roliga sm tankar - uppstaplade till en liten men minnesvrd historia.

sa G-H

2012-06-12

Brjar bra, men tappar snabbt.

Maria Lennartsson

2012-06-11

Liten och konstig, men fin. Nu gr jag omkring och tnker att alla mina vnner r superhjltar. Vilket r ditt superhjltenamn?

Pia Stendahl

2012-05-16

Det var lnge sedan jag lste en s skruvad bok som "Alla mina vnner r superhljtar". Detta var en bok som jag behvde smlta innan jag visste vad jag egentligen tyckte om den. Frst knde jag mig skeptisk till boken men med lite eftertanke s ndrar jag nstan helt uppfattning.

Det r en charmig men ocks ganska tragisk historia. Tnk vilken panik man skulle knna om den man pltsligt r osynlig fr den man lskar.

Det r smrolig bok som gr att jag stundtals fnissar till hgt fr mig sjlv. Men den fr mig ocks att tnka efter. Alla superhltarnas krafter r egentligen inte s himla positiva. Hos flera av dom r deras krafter snarare deras brister eller en egenskap som har ftt fr stor plats i deras stt att vara.

Trots att boken r s pass skruvad s knns den p ngot stt ganska trovrdig, d p ett mer abstrakt plan.

P www.bokbrus.se finns fler ljudboksrecensioner.

Jenny Stenberg

2012-03-21

Helt fantastisk liten bok. Skrattade och kunde inte sluta lsa den. Kaufman r bra han.

Malin H

2012-03-08

egentligen var lsningen en fyra - den blev fr upphackad fr mig. det hr r en bok att lsa i en sittning, en alldeles fantastisk liten sittning. fr den har absolut-topp-betyg-knsla den hr prlan. s finurlig och trffande och vacker. om livet och krleken liksom, allt i ett! min favoritsuperhjlte r falling girl som har fallen from "trees, cars, grace" mm men aldrig fallen in love. det r s fint!

Annione H

2012-01-26

En ljuvligt udda bok som kan lsas p olika stt. Ett tnkvrt djup eller bara knasigt skratt.

Jag hittar inte The tiny wife av Kaufmann p Boktipset, s jag stter betyg p den hr i stllet eftersom Kaufmann frtjnar allt berm! Vilken fantasi och vilka ovntade vndningar hans text tar!

Miriam T

2011-08-17

[...] Knns som om han teranvnder alla sina skmt. Trkigt :( S n har ni lst Tiny Wife och r sugen p denna. VNTA! Ls denna om ngot r/ ngra mnader efter, tror verkligen [...]

Ls hela recensionen p min blogg:

Anna Nyman

2011-07-28