All My Friends Are Superheroes

Kaufman, Andrew

| 1999

All Tom's friends really are superheroes. There's the Ear, the Spooner, the Impossible Man. Tom even married a superhero, the Perfectionist. But at their wedding, the Perfectionist was hypnotized (by ex-boyfriend Hypno, of course) to believe that Tom is invisible. Nothing he does can make her see him. Six months later, she's sure that Tom has abandoned her. So she's moving to Vancouver. She'll use her superpower to make Vancouver perfect and leave all the heartbreak in Toronto. With no idea Tom's beside her, she boards an airplane in Toronto. Tom has until the wheels touch the ground in Vancouver to convince her he's visible, or he loses her forever.

Ella Kai-Larsen

2015-04-11

Lite mer än ok, hade potential att nå längre dock

Pernilla Lindholm

2014-10-23

Den här boken lämnade mig tämligen oberörd. Lite småfyndig här och där, men inget jag kommer lägga på minnet.

Maria Klamas

2014-07-14

Ibland syns vi inte för varandra... och då får man lära sig att se och att synas... antar det är detta som boken handlar om... eller ja jag vet inte... lyssande på denna mitt i borrelia och antibiotika överkänslighet så jag kanske inte är helt hundra på att min hjärna fick med sig allt... men det där med ljudböcker är nog inte min grej... å ändå gillar jag morgan alling och tänkte att det kan nog hålla mig fokuserad och storyn var lagom galen för min smak tänkte jag... men ack vad jag bedrog mig... dels känns det som jag missat att läsa boken bara för jag lyssanat på den, dels känns det som att jag inte helt fattat vad han ville ha sagt författaren eller att jag inte fick någon känsla alls för boken... men nåväl... ja tanken är ju god... att man måste se varandra...

Annelie Andersson

2013-10-19

En väldigt annorlunda bok ,jag gillade den faktiskt.Lite småknasig med lite allvar.

Linnea Lindström

2013-05-04

Helt underbart briljant bok (på ett perfekt sätt)

Anitha Ronnersjö

2012-09-30

En helt skruvad läsning som fick mig att tänka nytt om människor omkring mig - vem kan det där vara? Läs den!

Gabriel Andersson

2012-09-09

Boken som fick mig att se allt å alla jag möter på ett helt nytt sätt! Allt från sjunga-högt-i-bussen-mannen till frukt-kvinnan! Läs den å få en ny syn på dom runt omkring dig!

Fanny Gunnarsson

2012-09-05

Linda Larsson

2012-07-21

En rolig annorlunda surrealistisk berättelse. Synd att den var så kort, hade velat ha mer!

Karin Andersson

2012-07-09

En underbar kärlekshistoria. En berättelse som du kan läsa om och om igen . Den värmer hela ditt hjärta

Linda Åslund

2012-06-21

Läser den som lysande karikatyrer av människor. Favoritstycket är nog "Vill ni köpa en myt?" och utväxlandet av blickar, helt utan missnöje; sedan svaret "Vi har redan alla de där." Eller den lilla historien om kartongerna. Eller bara superhjältenamnet Stresskaninen ... Småsaker - roliga små tankar - uppstaplade till en liten men minnesvärd historia.

Åsa G-H

2012-06-12

Börjar bra, men tappar snabbt.

Maria Lennartsson

2012-06-11

Liten och konstig, men fin. Nu går jag omkring och tänker att alla mina vänner är superhjältar. Vilket är ditt superhjältenamn?

Pia Stendahl

2012-05-16

Det var länge sedan jag läste en så skruvad bok som "Alla mina vänner är superhäljtar". Detta var en bok som jag behövde smälta innan jag visste vad jag egentligen tyckte om den. Först kände jag mig skeptisk till boken men med lite eftertanke så ändrar jag nästan helt uppfattning.

Det är en charmig men också ganska tragisk historia. Tänk vilken panik man skulle känna om den man plötsligt är osynlig för den man älskar.

Det är smårolig bok som gör att jag stundtals fnissar till högt för mig själv. Men den får mig också att tänka efter. Alla superhältarnas ”krafter” är egentligen inte så himla positiva. Hos flera av dom är deras ”krafter” snarare deras brister eller en egenskap som har fått för stor plats i deras sätt att vara.

Trots att boken är så pass skruvad så känns den på något sätt ganska trovärdig, då på ett mer abstrakt plan.

www.bokbrus.se finns fler ljudboksrecensioner.

Jenny Stenberg

2012-03-21

Helt fantastisk liten bok. Skrattade och kunde inte sluta läsa den. Kaufman är bra han.

Malin H

2012-03-08

egentligen var läsningen en fyra - den blev för upphackad för mig. det här är en bok att läsa i en sittning, en alldeles fantastisk liten sittning. för den har absolut-topp-betyg-känsla den här pärlan. så finurlig och träffande och vacker. om livet och kärleken liksom, allt i ett! min favoritsuperhjälte är falling girl som har fallen from "trees, cars, grace" mm men aldrig fallen in love. det är så fint!

Annione H

2012-01-26

En ljuvligt udda bok som kan läsas på olika sätt. Ett tänkvärt djup eller bara knasigt skratt.

Jag hittar inte The tiny wife av Kaufmann på Boktipset, så jag sätter betyg på den här i stället eftersom Kaufmann förtjänar allt beröm! Vilken fantasi och vilka oväntade vändningar hans text tar!

Miriam T

2011-08-17

[...] Känns som om han återanvänder alla sina skämt. Tråkigt :( Så nä har ni läst Tiny Wife och är sugen på denna. VÄNTA! Läs denna om något år/ några månader efter, tror verkligen [...]

Läs hela recensionen på min blogg:

Anna Nyman

2011-07-28