All Inclusive

Gunnarsson, Hans

| 2015

Författaren C.G:s karriär har gått i stå, han behöver ett jobb. Mot alla odds får han ett erbjudande: åk till en all inclusive-resort på Guadeloupe. Skriv en roman som lockar människor att åka dit: ”… en myllrande, kalejdoskopisk kollektivroman… En solstänkt gobeläng. Glimtar av allehanda liv, slöa och sköna, bruna och bleka, nyktra och onyktra, det solkiga och sublima om vartannat. Ett charterturismens prosaiska kväde…” Det är ett lockande uppdrag, men svårt, för en författare med skrivkramp. Och på plats i Guadeloupe är distraktionerna många. Obegränsat med alkohol, bara en sådan sak, sol, kvinnor... Omgiven av semestrande människor och deras berättelser börjar C.G. märka att han inte alls kan styra vad för historia han ska skriva. Omgivningens sorg och längtan tar sig helt egna vägar, vanliga och ovanliga livsöden pockar på uppmärksamhet. Och när dödsfallen...

Anna Hedenstedt

2020-03-01

Underhållande bok, med trovärdiga porträtt av allehanda "gubbar o kärringar". Blev dock inte riktigt klok på slutet.

2017-02-21

Börjar bra och sedan fattar jag ingenting.... Nej, inte bra!

Urban Lindstedt

2016-05-09

Hans Gunnarsson är en favoritförfattare, men när han förflyttar sina vanliga karaktärer från anonyma svenska småstäder till en semesteranläggning i Karibien blir det lite förutsägbart.

Torbjörn Nilsson

2015-07-03

Fars och fasa.. Nästan 400 sidor lättläst och underhållande utveckling av det inledande välkända, men för mig tills nu okända, avslutningsorden ur Hollow men av T S Eliot.

Berit WT

2015-02-22

Kass!

2015-01-16

Hans Gunnarsson har skrivit ett tiotal böcker förut, men det här är den första boken som jag läser av honom.

Jag tyckte mycket om boken. Den hade både allvar och humor i sig, och handlade om en svensk författare med skrivkramp, och om livet på ett All Inclusive-hotell i Karibien.

Välskriven med ett skönt läsflyt. Och jag rekommenderar absolut boken.

Tarja Ahlgrén

2015-01-16

Letar du efter lättsam underhållning med stor igenkänningsfaktor som medhavd läsning på solresan? Ja, då är detta boken för dig.