All in

Ahrnstedt, Simona

| 2016

Trust is the most precious commodity of all. In the cutthroat world of Sweden's financial elite, no one knows that better than corporate raider David Hammar. Ruthless. Notorious. Unstoppable. He's out to hijack the ultimate prize, Investum. After years of planning, all the players are in place; he needs just one member of the aristocratic owning family on his side--Natalia De la Grip. Elegant, brilliant, driven to succeed in a man's world, Natalia is curious about David's unexpected invitation to lunch. Everyone knows that he is rich, dangerous, unethical; she soon discovers he is also deeply scarred. The attraction between these two is impossible, but the long Swedish nights unfold an affair that will bring to light shocking secrets, forever alter a family, and force both Natalia and David to confront their innermost fears and desires. "Fast-paced, sexy and smart " --"New York Times...

malin klippel

2021-04-20

Irene Miguel

2021-01-26

Jag gillar den här boken

Mliibo

2020-08-20

Hade väldigt svårt att lägga ifrån mig boken. Förtrollande

Sabina Alm

2019-09-21

En favorit

Terese

2019-06-28

Mellsageek

2018-07-31

Jag gillar starkt Simona och tycker hon alltid levererar gripande berättelser. En enda natt är hennes första nutida romance och den handlar om överklasskvinnan Natalia. Hon är en framgångsrik finanskvinna som kämpar för att komma in i sin fars stora imperium trots att han tydligt är kvinnofientlig. David är istället en man som har kämpat för pengarna han nu äger. Han har haft en tuff uppväxt och hans mål är att krossa Natalias familj. Han bokar en affärslunch med Natalia för att se om hon kan ställa sig på hans sida i striden som snart kommer att inträffa, men han upptäcker att hon är alldeles för lojal för det. Så efter lunchen borde han inte ta kontakt med henne igen. Han får inte riskera den stora affären. Däremot kan han inte låta bli, han vet egentligen inte varför. Dragningen är helt enkelt för stark.

Trots att jag inte är så intresserad av finansvärlden får ändå Simona fram en väldigt spännande berättelse. Davids hämnd och deras starka dragning till varandra gör att man bara vill fortsätta läsa. Det är en förbjuden kärlek som borde läggas ner, men som istället växer sig starkare. Ni som inte har läst nått av Simona borde verkligen göra det. Alla hennes böcker kan läsas fristående, speciellt hennes historiska romaner.

Marie Larsson

2018-06-25

Toppenbra

Emma A.B.

2018-05-13

Therese Gran

2018-04-24

Tröttnade helt efter bara ett par kapitel. Så tomt, allt handlade bara om status och pengar.

Det är bra att vara med i bokbingo, för det innebär att man läser böcker som man kanske inte skulle gjort annars. Den här boken blev min ”tantsnusk”-ruta. Inte för att den är klockren där, men det är mycket ångande hett sex, förförelser, rikedomar och himlastormande grejer, så därför fick den kryssas där. Det känns lite som att tantsnusk som genre inte passar några böcker, eller åtminstone är tänkt att låta som att det inte finns mer än sex i boken och i det här fallet stämmer inte det.

Första boken i ”Only one night”-serien är bra med en spännande historia som griper tag i en och som faktiskt också känns ganska trovärdig, men det kanske mer säger något om min syn på finansvärlden. Det är lite disneyprinsvarning (förutom allt himlastormande sex då) hos två av de manliga karaktärerna men det är väl det som gör romance-genren till vad den är – något att drömma bort sig till. Lite drygt 400 sidor går fort att läsa, och det är en eloge till historien.

Jag gillar Ahrnstedts sätt att skriva på, det känns flytande och språkbruket känns passande för överklassen. Jag trodde inte att jag skulle vilja läsa fortsättningen men tji fick mina förutfattade meningar om romance-genren, även om jag rodnade lite väl mycket ibland.

Belinda

2018-01-06

👍🏻

Sara Länk

2017-07-30

Bra

Rebeca Lindquist

2017-04-03

Intressanta tankar om attraktion och lojalitet till nära och kära. Vackert skriven.

Maria Kemi Grenholm

2016-07-24

Enkel mysig bok

Sandra Gustafsson

2015-10-17

Kan man bortse från detaljerade kärleksscener är den helt ok! Bra läsflyt och spännande story. Första boken jag läser av henne. Läser gärna uppföljaren och de andra böckerna.

Louise Olsson

2015-07-17

Jag bara fullkomligt ÄLSKAR Simona Ahrnstedts böcker! Snacka om feel good-läsning!

Katarina Strid

2015-07-06

Jag gillade den här! Ett bra flyt i berättandet och intresset hölls uppe hela tiden! Läser ofta historiska romaner, men det var uppfriskande med en nutidsroman. Det kändes som Simona gjort sin research.

Maria W

2015-07-05

Jag har tyckt om Simonad tidigare tre romance romaner som utspelar sig i historisk tid men denna bok i nutid blev en besvikelse. Författaren skriver läsaren på näsan gång på gång med många övertydliga förklaringar och glömmer att lita på läsaren.... Väldigt förutsägbar.....

Linda Svensson

2014-12-16

Jag är ingen expert på romance och är inte särskilt förtjust i genren, inte i de böcker jag läst i varje fall. Men denna bok har ett fantastiskt - om än smått osannolikt - driv. Hela tiden händer det saker. Men så var det detta med genren då ... Kärlek gillar jag, sexscenerna är okej och fyller sin funktion. Men varför, varför måste alla kvinnor vara undersköna och alla män långa, mörka muskelpaket? Vore det att svära i kyrkan att bryta mot dessa stereotyper?

Maddes Bokblogg

2014-10-22

Jättebra och välskriven. Simona Ahrnstedt kan sin romance!

Jenny Hjärtberg

2014-09-27

Ja men, detta är ju så trevligt. En äkta kärlekshistoria med allt som hör till. Ok att det går att förutse det mesta men så får det lov att vara i denna genre. I like! :-)

2014-09-13

Det här är den första boken som jag har läst av Simona Ahrnstedt. Hon har tidigare skrivit tre stycken romaner som utspelar sig i historiska miljöer. Jag har valt att inte läsa dom, eftersom jag inte är så värst förtjust i böcker som utspelar sig förr i tiden.

Men nu har hon istället börja att skriva böcker som utspelar sig i nutiden, och det intresserar mig så mycket mer. Den här boken är den första boken i en serie böcker som ska handla om starka kvinnor i nutiden.

Och jag tyckte mycket om den här boken, så jag ska helt klart följa hennes serie böcker.

Boken är mycket bra skriven, lättläst och fängslande. Ett skönt läsflyt var det, och jag hade svårt att lägga boken ifrån mig.

Härliga starka kvinnoporträtt är det i boken. Och den utspelar sig mest i finansvärlden, och mest bland överklassen i Stockholm.

Utförliga kärleksscener är det i boken, och dom tycker jag är mycket bra skrivna.

Kan helt klart rekommendera boken.