Alfa och omega

Kllner, Oskar

Sju noveller som kryssar mellan science fiction och skrck, som vandrar genom parallella vrldar till universums slut och bortom. "Oskar Kllner rr sig skickligt i science fiction-landskapet och imponerar med visionrt djup och fngslande den." - Kristina Hrd Noveller som ingr: - Vid vrldens nde - Tills tiden skiljer oss t - Jormungand - Memento Mori - En sista kyss farvl - Stockholms drottning - Gamma

Morten Ravnb

2019-06-19

Till tider svindlande, insiktsfullt och fantasifullt!

Isabella Lundberg

2018-09-12

"...Det r som om Oskar Kllner skickligt balanserar fram p en rd trd genom de olika novellerna som innehller inslag av genrerna science fiction, skrck och fantastik. Dessutom verkar den dr rda trden nstan ligga och flyta p ett aggressivt hav med intensiva vgor dr dess toppar tar oss med p actionfyllda ventyr medan vgornas djup fr oss att p ngot stt isoleras i en tanke som skapar funderingar samtidigt som det berr oss. Ngonstans dr i lyckas han ven f in en alldeles lagom mngd humor fr att liksom balansera ut de bda kontrasterna..."

Om du vill lsa recensionen i sin helhet hittar du den p min blogg genom att flja lnken: http://whenpenmeetspaper.blogg.se/2018/september/bokrecension-alfa-och-omega.html

2017-02-22

Det kan ju inte komma som ngon direkt verraskning att Oskar Kllner numera hr till mina favoritfrfattare och jag ser alltid fram emot nya noveller av honom. Den hr novellsamlingen innehller sju stycken, av vilka jag tidigare har lst tv (Tills tiden skiljer oss t och Jormungand). Ls mer p http://bokslut.blogspot.se/2017/02/alfa-och-omega-av-oskar-kallner.html

sa Carlsson

2017-02-01

Trots bredden (SF, skrck, fantasy) fungerar novellerna vl tillsammans, en viss samhrighet och variation finns som binder ihop till en vlfungerande helhet. Ibland r det sprakande intensivt, actionfyllt, glimtvis humoristiskt, och ibland mer stilla varsamt med allvar. Oavsett vilket, lmnar de olika berttelserna spr, eftertanke, man lmnas inte oberrd av det man lst. Se vidare recension p bokblogg: http://ibokhyllan.blogspot.se/2017/02/alfa-och-omega-av-oskar-kallner.html