Alfa och omega

Källner, Oskar

| 2017

Sju noveller som kryssar mellan science fiction och skräck, som vandrar genom parallella världar till universums slut och bortom. "Oskar Källner rör sig skickligt i science fiction-landskapet och imponerar med visionärt djup och fängslande öden." - Kristina Hård Noveller som ingår: - Vid världens ände - Tills tiden skiljer oss åt - Jormungand - Memento Mori - En sista kyss farväl - Stockholms drottning - Gamma

Morten Ravnbö

2019-06-19

Till tider svindlande, insiktsfullt och fantasifullt!

Isabella Lundberg

2018-09-12

"...Det är som om Oskar Källner skickligt balanserar fram på en röd tråd genom de olika novellerna som innehåller inslag av genrerna science fiction, skräck och fantastik. Dessutom verkar den där röda träden nästan ligga och flyta på ett aggressivt hav med intensiva vågor där dess toppar tar oss med på actionfyllda äventyr medan vågornas djup får oss att på något sätt isoleras i en tanke som skapar funderingar samtidigt som det berör oss. Någonstans där i lyckas han även få in en alldeles lagom mängd humor för att liksom balansera ut de båda kontrasterna..."

Om du vill läsa recensionen i sin helhet hittar du den på min blogg genom att följa länken: http://whenpenmeetspaper.blogg.se/2018/september/bokrecension-alfa-och-omega.html

2017-02-22

Det kan ju inte komma som någon direkt överraskning att Oskar Källner numera hör till mina favoritförfattare och jag ser alltid fram emot nya noveller av honom. Den här novellsamlingen innehåller sju stycken, av vilka jag tidigare har läst två (Tills tiden skiljer oss åt och Jormungand). Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2017/02/alfa-och-omega-av-oskar-kallner.html

Åsa Carlsson

2017-02-01

Trots bredden (SF, skräck, fantasy) fungerar novellerna väl tillsammans, en viss samhörighet och variation finns som binder ihop till en välfungerande helhet. Ibland är det sprakande intensivt, actionfyllt, glimtvis humoristiskt, och ibland mer stilla varsamt med allvar. Oavsett vilket, lämnar de olika berättelserna spår, eftertanke, man lämnas inte oberörd av det man läst. Se vidare recension på bokblogg: http://ibokhyllan.blogspot.se/2017/02/alfa-och-omega-av-oskar-kallner.html