Alena

Andersson, Kim W

| 2017

Flag from da

?????  - Kristian Lindberg, Berlingske    "Anderssons teengyser er effektiv og blodig og minder ret meget om noget, der kunne være udgivet på DC's underforlag Vertigo tilbage i 90'erne."   - Peter Becher Damkjær, Fyens Stiftstidende    "Det er en gysende ramasjang, effektfuldt illustreret og rammer lige i hjertet af unge."  - Berti Stravonsky, Serieland.dk (fire bobler)    "[...] ALENA er et spændende, intenst og nervepirrende bekendtskab."   - Søren Henrik Jacobsen, Skræk og Rædsel    "Blandingen af ulykkelig kærlighed, mobning og ren horror er meget vellykket, og jeg følte mig underholdt hele vejen."  - Jette Holst, Gyseren.dk    Alenas liv er et helvede. Siden hun startede på overklassekostskolen...

Marianne Skoglund

2013-10-08

Så jäkla bra! Otroligt snyggt ritad och historien är inte så dålig den heler även om ilustrationerna är strået vassare. Känns väldigt aktuell i kölvattnet av Lundsbergsskriverierna.

Alekzandra K.

2013-08-01

Den känns för kort. Jag vill ha mer, något djupare. Men jävul så snygg!

Cecilia Fredriksson

2013-02-05

Tecknarstilen är av långt högre kvalité än storyn, men det väger upp. Det är riktigt bra!

Madelene Helgesson

2013-01-05

Först vill jag bara säga att Kim W Andersson är en fantastisk artist och bilderna i den här boken är starka och vackert ritade. Själva historien? Eh. Eh. Den är inte dålig, men ganska förutsägbar.

En helt fantastisk liten pärla jag råkade ramla över på Pressbyrån. Vet inte riktigt vad som lockade ()omslaget är inte så vidare värst om man bara slänger ett öga på det), det var nog mest för att den stod redvid Oblivion High av Johanna Koljonen som jag varit intresserad av. Men den här är helt fantastisk. Lätläst, snygg och spännande. Även om jag nästan från början hade på känn hur det hängde ihop, så var behållningen lika stor ändå. Rekommenderas till de som tål lite blod.