Alena

Andersson, Kim W

| 2012

Alenas liv är ett rent helvete. Sedan hon börjat på en snobbig internatskola trakasseras hon varje dag av Filippa och tjejerna i lacrosselaget. Bästa vännen Josefin tänker inte låta Alena ta mer skit. Inte från kuratorn eller rektorn, inte från Filippa och inte från någon på den där vidriga skolan. Om Alena inte slår tillbaka så kommer Josefin ta saken i egna händer. Det finns bara ett problem. Josefin har varit död i ett år.Kim W. Andersson debuterade 2009 med serieboken Love Hurts, och sedan dess har de romantiska skräckserierna varit hans signum."LÄCKERT, OTÄCKT, GRIPANDE OCH MED EN STOR DOS NATTSVART HUMOR. INGEN SKILDRAR HJÄRTA, SMÄRTA OCH OND BRÅD DÖD SOM KIM W." - SARA BERGMARK ELFGREN, FÖRFATTARE CIRKELN"INTE NOG MED ATT HAN BALANSERAR SKRÄCK OCH PSYKOLOGISK REALISM MED VARDAGSONDSKA, DET ÄR SJUKT SNYGGT OCKSÅ. KIM W. ANDERSSON ÄR BÄST I SVERIGE." - JOHANNA KOLJONEN, KRITIKER OCH...

Marianne Skoglund

2013-10-08

Så jäkla bra! Otroligt snyggt ritad och historien är inte så dålig den heler även om ilustrationerna är strået vassare. Känns väldigt aktuell i kölvattnet av Lundsbergsskriverierna.

Alekzandra K.

2013-08-01

Den känns för kort. Jag vill ha mer, något djupare. Men jävul så snygg!

Cecilia Fredriksson

2013-02-05

Tecknarstilen är av långt högre kvalité än storyn, men det väger upp. Det är riktigt bra!

Madelene Helgesson

2013-01-05

Först vill jag bara säga att Kim W Andersson är en fantastisk artist och bilderna i den här boken är starka och vackert ritade. Själva historien? Eh. Eh. Den är inte dålig, men ganska förutsägbar.

En helt fantastisk liten pärla jag råkade ramla över på Pressbyrån. Vet inte riktigt vad som lockade ()omslaget är inte så vidare värst om man bara slänger ett öga på det), det var nog mest för att den stod redvid Oblivion High av Johanna Koljonen som jag varit intresserad av. Men den här är helt fantastisk. Lätläst, snygg och spännande. Även om jag nästan från början hade på känn hur det hängde ihop, så var behållningen lika stor ändå. Rekommenderas till de som tål lite blod.