Akta er killar här kommer gud och hon är jävligt förbannad

Skugge, Linda

| 2002

"Hur kan man INTE älska sina barn? Vad är det för störning som gör att man INTE kramar eller pussar sina barn och säger att man älskar dem och att de är bra och att man alltid alltid alltid kommer att stötta dem och ta hand om dem? Jag fattar det inte." Med skarp iakttagelseförmåga, med oräddhet och ett språk som biter kräver Linda villkorslös kärlek för alla barn. Hon ger oss lektioner i feminism, argumenterar för rätten till kejsarsnitt, resonerar kring abort, porr, föräldraförsäkring och andra ständigt aktuella ämnen. Linda Skugge har förmågan att vara skitförbannad och rolig på en gång ? det visar hon tydligt i "Akta er killar här kommer gud och hon är jävligt förbannad", ett urval av Lindas samlade krönikor mellan åren 1998 och 2001. Med förord av Bengt Ohlsson. Linda Skugge född 1973, uppvuxen i Sollentuna, började som 18-åring frilansa på ungdomstidningen Ultra Magazine....

Emma B

2015-08-24

En bok som skulle underlättat min högstadieperiod

Ally Regins

2011-07-20

Fantastisk läsning. Man blir upprörd med Skugge och ibland mot Skugge men man lämnas aldrig oberörd.

Anna Renström

2011-03-26

Tyvärr har frk.Skugge blivit irriterande på äldre dar, men här är hon i sitt esse. Hon har inte alltid rätt, men hon skriver med attityd och såpass träffsäkert att det är riktigt njutbart.

Maria Eliasson

2010-05-21

Varför tar människan inte itu med sina fobier, varför är hon så arg och varför försöker hon styra hur andra ska tycka och tänka? Är irriterad efter jag har läst hennes krönikor. Dock har ju ett par poänger när det gäller feminismen, men de tycker jag är rätt lätta att missa när hon sprider sådan ilska och negativ kaxighet runt sig med ett språk som snarare stöter ifrån än bjuder in.

jenny modin

2010-01-15

På vissa ställen bra, men rörig och tillslut tröttnar man på all ilska riktad mot allt och alla. Läste inte klart.

2010-01-01

Upplever inte Linda Skugge som arg, mer som en krönikör som vänder kappan efter vinden.

Johanna Falkered

2009-07-01

Vassaste pennan i stan, i den här boken är det fritt fram att markera, stryka under och kommentera för att sedan gå tillbaka och förundras över hur klockren hon är.