Agnetas bok

»En mycket intressant berättelse om kvinnoliv i 1600-talets Sverige. Det är spännande, rörande och upprörande om vartannat.« BTJEn historisk roman om hur vanliga människor tvingas till ovanliga handlingar.Maria Gustavsdotter fångar alltfler läsare med sin atmosfärrika och dramatiska romanserie Prästdöttrarna. Nu är hon aktuell med den femte fristående delen, där huvudpersonen är prästbostadens hushållerska Agneta. Det är hårda tider i Sverige, med missväxt, krig och onaturligt kalla vintrar. I prästgården på Orust ryms dock heta känslor Agneta är förälskad i Magnus Morlandeus. Han tycks besvara kärleken, men vad skulle hända om han får reda på att Agneta fött ett oäkta barn? Och kan hon avhålla sig från att leta reda på sin son?

Maria Carlsson

2021-08-14

Läsvärd serie!

Solveig Andersson

2021-04-17

Fängslande historisk litteratur när den är som bäst, jag ser fram mot att läsa mer från Gustavsdotter! Läs den!

Katarina Strid

2020-06-28

Mycket bra och efterlängtad fortsättning! Som jag skrev om förra delen har serien blivit bättre och bättre, man känner personerna mer och jag har även vant mig vid berättarstilen. Kanske ska jag läsa om serien för jag hade glömt att Agneta gjorde entré redan i förra boken. Det blir en avslutande del i serien skriver författarinnan - och efter det cliffhanger-slutet väntar jag redan!