Accept

Kåver, Anna

| 2005

Flag from da

Fås i anden udgave: At leve et liv, ikke vinde en krig, Dansk Psykologisk Forlag (2007). ISBN 978-87-7706-395-4. Med udgangspunkt i forfatterens arbejde med psykoterapi, indlæringsteori, kognitiv teori, dialektisk filosofi og zenbuddhistisk tænkning giver bogen mange detaljede og tankevækkende eksempler, øveæser og tips til, hvordan vi selv opnår accept i hverdagen og i kriser - samt i behandlingssammenhæng.

Simon Hofling

2022-11-09

En del mycket värdefulla tips i denna bok om hur man kan hantera jobbiga tankar, känslor och situationer utan att för den skull ge upp och sluta ströva mot de mål man har i livet.

Mot slutet blev den dock fruktansvärt repetitiv, vilket drar ner betyget något.

John C

2018-04-17

En bok som beskriver acceptans och vad det innebär. Ett tillstånd som inte är helt lätt att uppnå, och kanske mycket på grund av vad man tror att det betyder? Det är en aningen mer mångfacetterat än vad man kan tänka sig...

Kristin Söderberg

2017-06-09

Användbar och tänkvärd.

elinore järlehag

2015-09-01

KBT möter Mindfulness. Mycket bra tips på hur man kan förändra sitt sätt att vara och tänka. Det enda som jag tyckte mindre om var upprepandet av metoden att förändra sina tankar. Blev tjatigt.

Inger Forsling

2015-06-14

Boken är utomordentligt bra - man får många tips och hjälp att förstå sig själv som människa.

Susanne Larsson

2012-08-21

En riktig bra bok som får en att det är mänskligt att vara människa.

Peter F

2011-07-18

En bok som kan hjälpa en lite på traven om man är inne i en jobbig tid i livet.

Elisabet Ekdahl

2011-07-15

Jättebra bok. Om man är nyfiken på begreppet acceptans inom modern psykoterapi är detta ett jättebra första läsalternativ.

Anna-Karin L

2011-01-21

Denna hjälpte mig att förstå att jag faktiskt accepterar saker och att det är ok!

Jenny Li

2010-08-21

Jag blev lite besviken på den här boken faktiskt. Den har substans till första halvan, möjligtvis - men sen är den för mig mest omtugg. Men visst - det är en snäll, medhårsstrykande måbra-bok, det är det förvisso.

Petra Norstedt

2010-07-13

Tråkig, det kanske är för varmt i sommar?

kristina johansson

2010-06-04

Tankvärda ord som stärker det inre. Haft nytta av denna bok i arbete med andra.

Camilla Forssén

2010-05-07

Användbara tips för vardagens olika jobbiga situationer. Lättåtkomlig information som jag helt klart kommer att fortsätta att använda mig utav. Rekommenderas verkligen.

Mikaela86

2010-03-07

En bok som alla som någon gång fastnat på ett eller annat sätt i tankemönster bör läsa. Den gav helt klart med sig saker jag har nytta av i verkliga livet.