Absolut makt

Baldacci, David

| 1996

En kvinna är mördad. Mordvapnet saknas. Mördarens identitet är okänd. Två män känner till sanningen. Den ene är en erfaren tjuv. Den andre är världens mäktigaste man.

Kim M. Kimselius

2018-05-26

Tack och lov för att David Baldacci har skrivit så många böcker, och att jag har upptäckt dem. Absolut makt är ännu en riktig nagelbitare som håller mig fängslad från första till sista raden. Författaren har förmågan att gestalta varje karaktär så att det känns som om man verkligen har mött personen, man lever sig in i det som händer dem och blir ledsen när de dör. För det gör de. Man kan aldrig vara säker på att huvudpersonen överlever i Baldaccis böcker. Det gör böckerna trovärdiga och väldigt spännande.

Den här boken var verkligen något utöver det vanliga. Vad har man att sätta upp mot USA:s president? Likheten med den nuvarande presidenten är stor, även om boken skrevs långt innan han kom till makten. Det här är en fristående bok. Rekommenderar dig varmt att läsa boken. Hög spänningsfaktor.

2017-07-01

En härlig thriller! Spänning och lysande intriger, riktigt bra karaktärsskildringar och lite romantik därtill. Inte utan att den fiktiva presidenten i boken från 1990-talet till viss del påminner om en nutida...

2011-12-22

Skickligt berättad och spännande historia.