ABC-resan

Beskow, Elsa

| 1981

Anna och Bo ger sig ut på en spännande resa för att lära sig alfabetet. Det blir en aningen stökig resa: Annas docka kommer på avvägar redan på bokstaven E och måste jagas genom hela boken. Till slut är de framme påÖ ochÖdlan kilar till sitt bounder landsvägsdikets brooch berättar för sin fru:''Barna, de är hemma nu!Dockan har de tagit me¿.Alla kan de ABC''Alla bokstäverna har en vers och glada illustrationer. Visst hänger luggarna ledset ibland, men det dyker alltid upp en hjälpande hand eller fena!Elsa Beskow (1874-1953)är en av Sveriges mest kända bilderboksskapare. I generation efter generation har hon fängslat barn med sina varma, trygga, roliga, spännande och vackra böcker som finns utgivna på 14 språk världen över.

inte så bra. Handlar om ABC. inte så rolig.

My.loved.books

2020-07-31

Å så mycket barndomsminnen det finns i Elsa Beskows böcker! Barnböcker på rim ligger mig varmt om hjärtat; Rekommenderas!

I den här klassiska barnboken får vi träffa Anna och Bo. Vi får följa med på deras resa från A till Ö. Ett äventyr genom den svenska naturen.

Hela boken består av vackra illustrationer av författarinnan själv!

Läs och njut!

W

Weronica U

2012-08-27

En bra börja-läsa bok för de yngre barnen.

eva arkelid

2011-11-04

läste om den idag med mina barnbarn, den är underbar och vilka teckningar!

Lilian_1D-JB<3

2011-03-16

Den här boken är jättebra och jätterolig.
När jag var ungefär 7-8 år läste jag denna boken om och om flera gånger.

Maria Nordström

2010-07-17

ABC-böcker är alltid revliga.

Annica Bark

2010-05-24

Liten trevlig bok. Det enda jag hänger upp mig på är försöket att rimma med bokstaven Z och ordet leta. Blir liksom fel hur man än försöker.

2010-01-15

Lite VÄL käck ;)