ABC-klubben, Läs mer Blå, Asta kastar

Wänblad, Mats

| 2015

Läs mer-böckerna består av fristående berättelser om barnen i ABC-klubben. Böckerna är inbundna i hårdband och säljs styckevis.De blå böckerna i Läs mer-serien innehåller liten textmängd tänkt för nybörjarläsaren. I de röda böckerna finns något mer text och i de gröna mest. Arbetsblad till böckerna finns att ladda ned kostnadsfritt från ABC-klubbens materialbank.

Asta kastar

Asta kastade med sina vänner hon kastade mycket. Sen kommde Astas mamma hon sa får jag vara med sa Astas mamma. Asta nickade hon sa det är snö bolls krig 😉.

Den är en jätte bra bok

Boken handlar om att Asta kastar en boll på Cesar och då början han också kasta och då börjar alla kasta och Astas mamma kastar polisen i huvudet och då vill han också vara med och då blir det ett snöbollskrig.
Boken passar dig som gillar snö och snölekar. Boken får betyg 1-2 av 10 av mig.

Handlar om en tjej som kastar snö bollar och så kastar hon på en polis. Den var ganska bra

jag tyckte att den var ganska bra för att det såg roligt ut med snö bolls kriget

den var ganska rolig för dom kastade snö bollar