ABC-klubben åk 2 Diamantjakten Läsebok På väg

Wänblad, Mats

| 2017

I materialet ingår läseböcker i olika nivåer för att ge en sammanhållen läsupplevelse för hela klassen. Det finns arbetsbok i två versioner, bonusbok, läxbok och lärarhandledningar samt lärarwebb. Det här är den spännande berättelsen för årskurs 2!ABC-klubben, barnen Asta, Bea och Cesar, kastas nu in i ett nytt äventyr. Läraren Olle har hittat på ett spännande projekt där en nalle ska skickas ut i världen med en lapp runt halsen: "Skriv tillbaka till klassen om vad nallen varit med om." Bea, som just kommit tillbaka från en utlandsresa, bestämmer sig för att skänka en av sina nallar till projektet och nallen placeras utanför skolgrinden. För sent får Bea veta att mamma har gömt mormors diamantring inuti just den nallen. Hon hade velat lura eventuella inbrottstjuvar under tiden de var borta. En jakt efter diamanten börjar. Regelbundet får ABC-klubben livstecken från nallen, men de ligger...

Ö

Öllsjöskolan 4A

2021-12-09

Den Va Bra Det Va Bara Att De Lettade Och De Va Som Dektevtiver Som Gör Saker Så Att Få Reda Var Den Är 😏

När och var utspelar sig handlingen: ute, hemma

Vilken genre passar boken in i? (fantasy, äventyr, skräck, humor, deckare, vänskap, kärlek, sport, fakta): Deckare

Beskriv!
Läraren Olle har hittat på ett spännande projekt där en nalle ska skickas ut i världen med en lapp runt halsen: "Skriv tillbaka till klassen om vad nallen varit med om." Bea, som just kommit tillbaka från en utlandsresa, bestämmer sig för att skänka en av sina nallar till projektet och nallen placeras utanför.