A Taste for Love

Alice loves to cook. She believes the secret of good food is to cook with passion. Her love affair with cookery has taken her from her parents' seaside hotel, to Paris and then one of Dublin's finest restaurants.

Pia Johansson

2021-01-02

Kim M. Kimselius

2019-07-11

Det har blivit många sådana här myspys-böcker som handlar om kärlek och ensamhet. Någon som har det svårt men som till slut lyckas. Det finns gott om dem. De är avkopplande att läsa, även om de inte tillför något speciellt. Den här boken utspelar sig i Dublin, Irland och det var roligt att ta del av det landet. Även om det inte var så värst många miljöskildringar som fick mig att känna det som om jag var där.

I det stora hela var det en bra bok, om än mycket förutsägbar. Jag föredrar de tidigare böckerna av författaren, även om de också var rätt förutsägbara gav de inblick i en annan värld.

En mysig bok att fördriva tiden med ett tag.

villa-freja.se

2019-05-04

En mysig feel good som får det att vattnas i munnen.

Agnes

2019-03-26

Helt okej feel Good bok där vi får följa flera olika karaktärer, kanske några för många för min smak.

Martina Bergman

2017-07-12

Sliskigt och banalt och människor som är helt ointressanta.

Eva Pettersson

2016-09-21

Helt okej.

Maria Larsson

2015-02-21

Det här är lättsamt. Det här är sockersött. Det är som att läsa ett manus till en Lasse Hallström-film. Marita Conlon-McKennas "Kockskola för ensamma hjärtan" är inget litterärt mästerverk. Men man mår bra av att läsa den. Man blir glad. Och det är en välkommen motsats till alla spänningsromaner jag läser.

Ett sött litet lyckopiller.

Maria Larsson

2015-02-21

Det är sockersött. Man blir verkligen glad av att läsa den här boken! Ett litet sött lyckopiller.

Maritha .

2015-01-26

Svag tvåa. Irriterande banalt och fattigt språk, och trots att man får veta rätt mycket om de olika personerna så känner jag mig aldrig nära dem och bryr mig följaktligen inte särskilt mycket om dem heller.

Johanna Ingemarsson

2014-07-21

Riktigt mysig bladvändare, enda negativa var att den nästan var FÖR lycklig

Gunilla E

2014-07-20

Enkel men en småtrevlig historia - en "måbrabok". En svag trea.

2014-07-19

Inte lika hopplös som den andra boken jag läste av henne men skriven på ett lika enkelt och lite smått irriterande sätt. Ville läsa den mest pga mattemat men det gjorde den inte nog intressant. Lite för många personer inblandade också.

Heléne Niitsoo

2013-07-10

Söt story men så banalt skrivet att jag flera gånger undrar om det är värt att fortsätta läsa. Blir ändå så pass engagerad i hur det ska gå för några ur det tämligen rika galleriet att det räcker för att läsa klart - men inte mycket mer. En knapp tvåa!

2013-06-11

Feelgood ...som räcker till en 3:a

Heidi T

2013-06-04

Spoiler! Söt, lättsmält historia! Många personer att hålla reda på, men vilken tur att det går bra för alla!

Margareta Eriksson

2013-05-27

Många pers att hålla koll på hur deras liv förändras när de går en matlagningskurs. Recepten verkar enkla att härma...