A Storm of Swords

The third volume of Martin's beloved fantasy saga that includes "A Game of Thrones" and "A Clash of Kings" continues the story of the battle for control over the Seven Kingdoms, as wars rage on and alliances are made and broken.  The Seven Kingdoms are torn by strife as the three surviving contenders for the throne continue their struggle for power, Robb Stark defends his fledgling kingdom from the ravaging Greyjoys, Winterfell lies in ruins and Jon Snow confronts an escalating threat from behind the Wall, and Daenerys...

Anton Johansson

2014-10-11

Första och andra boken skulle jag inte rekommendera till någon som redan har sett tv-serien. Denna bok är däremot värd att läsa. Hade jag läst A Storm of Swords innan jag såg serien hade jag antagligen tyckt den var bland det bästa jag läst. Som det är nu tycker jag fortfarande att tv-serien gör ett bättre jobb, men bok 3 i sagan om is och eld är väl värd din tid.

Maddes Bokblogg

2014-08-12

Underbar bok! Den bästa hittills i serien!

Lasse Nordenhem

2014-07-17

Det blir en femma också för denna, även om jag ibland suckar när det nalkas nya kapitel för Jon, Bran eller Samwell.

Robin Mabellini

2014-03-22

Z

2014-03-06

Denna serie håller än den är lika bra som de tidigare böckerna i serien =)

Eyez Only

2013-12-23

Fantastiskt spännande fantasy! Älskar!

Lotta Karlsson

2013-10-13

mycket text och lite segt av och till men ändå så sitter man fast...Men 3 på raken får räcka för nu, behöver något annat.

Mathilda Flood

2013-06-13

Efter ett ganska segt mittenparti händer det otroligt mkt i slutet av boken, och som vanligt kan man inte tro att det är sant. Men han gör det inte svårt att börja läsa nästa bok!

Linda Dahlström

2013-04-30

Precis som 2:an lite för lång, några små sidointriger hade lätt kunnat skippas. Men den växer på slutet och mycket händer på få sidor (om 200-300 kan kallas få), det drar upp betyget från 3 till 4.

Jennie Björklund

2013-02-16

Otroligt spännande att läsa de olika kommentarerna till denna bok. Jag tillhör dem som tycker böckerna är oerhört välskrivna och där magin funkar riktigt bra, jag störs inte av det finns gengångare, herre jisses - det är ju fantasy, bred på med fantasin. Intrigerna är så sjukt genomtänkta och jag vill verkligen att gubben ska hinna skriva klart den här historien så vi inte lämnas på sträckbänken...för hur ska det här sluta???

Victoria Antonsson

2013-01-02

Alla oväntade vändningar tar andan ur en och man vill bara fortsätta läsa!

Thomas Sievert

2012-11-18

Klasskillnad jämfört med annan fantasy jag läst.

Tove Skarstedt

2012-09-30

Nu vill jag bara fortsätta att läsa del tre: två direkt! Men jag måste läsa annat oxå! Det tar lång tid att läsa en sån här bamsig del. Åtminstone ett femtontal andra böcker innan det blir dags igen.

Sandra Katby

2012-09-13

För mycket krig och långtråkigheter. Snart borde det hända någon mer.

Sandra Katby

2012-09-13

För mycket krig och långtråkigheter. Snart borde det hända någon mer.

Matilda Krig

2012-09-01

Shit, i den här boken hände det mycket! Spännande typ hela tiden. Underbart! :D Kan inte vänta med att läsa nästa.

Ethel Åslund

2012-08-19

Nu klarar jag inte mer. De förra var tråkiga, med mest krig och blod och död. Här är det ännu mer krig och blod och svek och död, i elvahundra sidor, omväxlande med lite döda som går igen, för att ta livet av folk, och en tämligen obehaglig blodmagi. De flesta personerna är vidriga, få jag kan känna någon sympati för. Och sättet att skriva, med tiosidors kapitel som växlar mellan ett tiotal personer blir bara mer och mer oläsligt. Jag gav upp efter sjuhundra sidor, det tog emot för mycket

Freddy K

2012-05-11

Sinnessjukt händelserik, framförallt andra halvan som är de tidigare böckerna X 10. Har nog aldrig blivit så påverkad och insugen i en bok.

Natasha Illyés

2012-03-15

Tråkig och spännande på samma gång

Gunilla Jönsson

2012-01-13

Jag hade gett en femma om författaren inte tagit livet av de flesta i min favoritfamilj

Fredrik Fornänger

2011-12-29

Hade inte de första två hundra sidorna varit långsamma så hade det blivit en femma i betyg! När boken väl kommer igång blir det jäklar i mig åka av! Spännande som tusan och som vanligt, man vet aldrig vilka som överlever. Ser fram emot nästa bok i serien :)

Elisabeth E

2011-12-03

Det här är tvisternas bok. När man väl tror att man har förstått vad som pågår så händer det något oväntat. LÄS!

Patrik Klingberg

2011-10-24

Starkast hittills.

Nenne No

2011-09-28

Precis som i andra boken så tröttnar jag snabbt på magin, då den känns malplacerad i serien. När folk återuppväcks på löpande band så funkar det inte, det känns för billigt. Ännu värre är Martins egenhet att ta livet av ungefär varenda karaktär vi lärt känna i boken, och inte speciellt bra. När följt mordplaner och krig i 2-3 böcker och sen avslutas dessa i förbifarten genom ett "hoppsan" så funderar man nästan på att sluta läsa. men återigen finns det delar av den som fångar. Arya är bra. Jon är bra.

Niklas Nilsson

2011-09-17

Älskar verkligen denna serien. Kan vara den bästa fantasy serie som skrivits.

Robin Åhman

2011-07-07

Bästa boken i serien hittills.

Liza Bolin

2011-06-29

jag läste den i den uppdelade varianten. där är första boken en enda lång transportsträcka, men jävlaranamma vad de kommer igång i andra boken! woosh.

Mats Forsman

2009-10-14

Med hårfin marginal den bästa hittills i serien. Då väntar jag ännu på A Feast for Crows. Inget utrymme för segrar och glädje här inte. I stället strör Martin mera salt i såren.