A Great Deliverance

The first novel in the best-selling Inspector Lynley mystery series

Izabela Horn

2021-06-07

Detta är första delen i kriminalromaner om assistenten Barbara och kriminalkomisarie Lynley. Jag har läst en annan del i serien tidigare så det har varit mer intressant att läsa hur allt startades. Vilka problem Barbara
Och Lynley har haft med sitt samarbete.
Jag är inte förtjust i kriminalromaner men detta är en helt ok bok och jag kommer fortsätta med serien.

2017-09-13

Pendlar mellan en 3:a och en 4:a för mig. Mina närmaste väninnor har så länge sagt att jag måste läsa Elizabeth Georges Lynley-deckare, och varför då inte starta från början? Jag har väldigt delade meningar med del ett i serien. Boken är välskriven, gripande och till viss del spännande- samtidigt upplever jag den som rörig, med många karaktärer att hålla reda på och med lite för stor del i Thomas Lynleys privatliv. Ändå gillar jag Lynley, och assistent Barbara Havers tog jag snabbt till mig. Jag fortsätter med bok 2 i serien på momangen!
Mitt slutbetyg blir, en stark 3:a! Rekommenderas absolut till alla som älskar brittiska deckare!

Andrea Bossner

2014-03-05

Boken som gjorde mig till en storläsare och älskare av brittiska deckare!

2012-08-30

Jag har läst flera av Elizabeth George böcker så det var kul att läsa om hur partnerskapet mellan Lynley och Havers började. Dessutom skriver hon mycket bra och tillhör en av de bättre deckarförfattarna. Styrkan i hennes böcker är beskrivningarna av relationer och miljöer.

Svår att fastna i men slutet var mycket oväntat och höjde betyget! Bra för å vara debut.

Nils Thor

2010-05-27

Handlar mera om relationer mellan huvudpersonerna än om yttre händelser. Det händer inte så mycket, de åker runt och förhör folk. Det är först i sista kapitlet det kulminerar i en dramatisk klimax.
Den är läsvärd och mycket bra skriven.