A game of thrones - Kråkornas fest

Efter århundraden av bittra strider råder nu en osäker vapenvila. Robb Stark, Joffrey Baratheon, Renly Baratheon och Balon Greyjoy är alla döda och Joffreys blott åttaårige bror Tommen regerar i Kungshamn under överinseende av sin mor, den maktgalna Cersei Lannister som har många liv på sitt samvete.Men kampen om makten över de sju konungarikena är inte slut. Stannis Baratheon har farit till Muren, på Järnöarna smider huset Greyjoy nya planer, i Dornien vill huset Martell hämnas prins Oberyns död, medan Brienne, jungfrun av Tarth, beger sig iväg på det omöjliga uppdraget att söka efter Sansa Stark. Och över havet kommer envisa rykten om att draklordens dotter fortfarande lever.Tiden är kommen för de visa och de ärelystna, för de starka och de svekfulla, för ädlingar och ofrälse, för magiker och mördare, för de rättrogna och de fredlösa. De mänskliga asätarna är inte sena att samlas...

Izabela Horn

2020-02-03

Lika bra som tidigare böcker. I denna bok får vi lära känna och fördjupa oss I karaktärer som inte var så sympatiska i tidigare böcker. Men genom att få inblick i deras tankar och känsloliv och även få veta vad som har hänt tidigare lyckas författaren att göra de mänskliga

Martin Lind

2018-06-01

I många ögon anses detta som den svagaste boken i serien men det tycker inte jag. Förstår att när George skrev ner händelserna så skulle det bli en väldigt tjock bok som han inte trodde många skulle mäkta med. Så han valde att dela upp historien i två böcker och själva historien fokuserar på vad som sker i Kungshamn efter händelserna i förra bocken. George börjar nu även få oss att tycka synd om karaktärer som vi hatat innan. Vilket är hans stora skicklighet när han skriver. Riktigt bra bok!

Tove Skarstedt

2015-05-22

Oemotståndlig! Hoppas han får leva och skriva mer!

Anton Johansson

2014-10-16

Uppföljaren som lämnar mycket att önska. Inte mycket viktigt sker, inga moments, inte en twist så långt ögat når. Tydligen har allt gottigt sparats till del 5, jag håller tummarna!

W

William Swahn

2014-08-08

Många stora händelser mot slutet!

Lasse Nordenhem

2014-08-07

Lite för segstartad för toppbetyg.

Lotta Karlsson

2014-07-24

nu släppte hajpen runt dessa böcker, väldigt enformigt och väldigt många karaktärer och ändå var det bara halva gänget...

Jonas Eklundh

Robin Mabellini

2014-03-22

Malin ~

2014-01-06

Den fjärde boken i serien kanske inte riktigt höll samma nivå som de föregående böckerna men det beror inte på att författaren förlorat känslan för hur han ska skriva en riktigt bra bok utan på att de lite tråkigare men ändå viktiga karaktärerna tar mest plats. Boken är inget mitt emellan längs vägen utan en lika relevant del av serien som de andra böckerna

Lukas Foughman

2013-12-29

Sämsta boken hittills.

Mathilda Flood

2013-09-18

En lite sämre mellanbok som tar upp dom karaktärer man inte gillar så mkt. Men den blixtrar till ibland. Speciellt i slutet såklart när man inte får läsa mer om dom karaktärerna.

Elin Elssjö

2013-04-06

Tråkigt att författaren har delat upp det så att denna boken helt utelämnar vissa karaktärer, de mest intressanta på köpet. Man hade nästan kunnat hoppa över den här boken helt och gå direkt till femman...

Victoria Antonsson

2013-02-25

Kändes jobbigt att lära känna nya karaktärer när man bara ville veta vad som händer med sina favoriter. Början kändes lång och seg för att sedan, alldeles i slutet explodera i massa händelser men då tog det bara slut. Men i det stora hela är det en spännande, välskriven och otrolig bok!

Kristofer Nordin

2013-02-22

Kråkornas fest kändes som 600 nånting sidor nästan ren transportsträcka. Hände inte så mycket, och när det väl började hända något så tog boken slut. Saknade även tidigare böckers upplägg där man fick följa handlingen genom alla olika karaktärers ögon, eftersom Kråkornas fest endast fokuserar på hälften av karktärerna.

Det här var helt enkelt en bok som jag läste slut endast för att jag läst de tidigare böckerna och vill läsa kommande böcker inom serien.

Lars Thieme

2012-11-24

En lååång transportsträcka mot nästa bok...

Niklas Nilsson

2012-07-13

Underbar

Nenne No

2012-06-23

Härligt sätt att kasta bort en bokserie och ett universum. Innehåller praktiskt taget inget av värde. Inget speciellt händer, och det som händer blir man bara sur på. Varför behandlar han sitt universum så respektlöst? I boken skriver han om någon som nyss lärt sig ordet "knulla". Precis så beter sig George R.R. Martin själv i den här boken. Han har precis upptäckt ordet och skriver det på varannan sida i hela boken. Alla de storslagna känslorna från det fantastiska slutet på förra boken rivs ner och vi får en bok som mest säger vilka som ligger med vilka. Ovanan att låta fler folk komma till tals, ge dom fåniga namn osv är också larv. Djupt besviken.

Joakim Roos

2012-05-20

Utfyllnad!

Freddy K

2012-05-11

Förstår givetvis att det blev nödvändigt att dela upp fortsättningen på otroligt händelserika A storm of swords i två delar, men A feast for crows är lite jobbig att läsa. Favoritkaraktärerna saknas och det man mest av allt vill ha svar på finns inte här. Vissa historier går dessutom i cirklar, vilket gör att de känns överflödiga och det blir än mer frustrerande när man vill ha svar på alla sina frågor. Boken är trots allt bra, men känns som en mellanbok - lite av ett antiklimax efter fantastiska A storm of swords.

Natasha Illyés

2012-05-01

Han kommer aldrig bli färdig. George. Det är exakt samma sak som de senaste tre böckerna. En enorm detaljrikedom och det händer inte mycket som driver historien framåt. Förrän de 150 sista sidorna. Som vanligt. Inte de sämsta boken, men nu börjar jag bli lite trött...

Patrik Klingberg

2011-12-19

Den svagaste boken i serien helt klart. Gillar inte hur Martin valt att dela upp berättelsen geografiskt. Tycker ändå att Martin utvecklats språkmässigt. Förväntningarna på "A Dance With Dragons" är ändå skyhöga med andra ord.

Liza Bolin

2011-07-05

äntligen börjar Jon bli en lite intressant karaktär, men det kanske bara är för att han är med så otroligt lite i boken.
i övrigt, fantastisk som alltid, gillar Sansa-delarna väldigt mycket!

Mats Forsman

2010-01-22

Helt klart den svagaste av böckerna i serien. Det har nog en hel del att göra med att Martin blandar in så många olika, nya karaktärer och kapitlen med Cersei blir ganska tjatiga. Jag levde nästan enbart för kapitlen om Arya.

Karl Nordström

2009-08-30

Think I have read these too fast as this one started to get a bit booring. Notting much happened