A Family Recipe

Henry, Veronica

The brand-new feel-good story from bestseller Veronica Henry - a perfect mix of family, friends and delicious food.

2021-12-26

Väldigt trög i början och den äldre storyn engagerade mig inte riktigt så just den biten gjorde boken fortsatt seg att ta sig igenom.

Anneli Johansson

2019-12-24

Underbar bok! Läs den 😃

Malin R

2019-09-23

Två historier berättas i den här boken, dels den om Laura som försöker hitta sitt liv efter att yngsta dottern flyttat norrut för att gå på universitetet och maken tar ett snedateg, dels den om Lauras mormor och hur hon överlevde Blitzen - föräldralös och med ett oäkta barn. Mormors receptlåda är en viktig del i bådas berättelser.
***
"Familjereceptet" är en typisk feelgood - med motgångar som övervinns och ett lyckligt slut. 🤗 En perfekt bok för sommarens hängmatteläsning!

Eva Möller

2019-07-14

En härlig feelgoodroman om familjelivets goda och dåliga sidor. Den är brittisk på sätt att det dricks mycket te när saker och ting drabbar en, men har även en amerikansk känsla där familjen sätts högt samtidigt som hemmafrun ska förverkliga sina drömmar. Det som gör just denna bok intressant är hur Veronica Henry flätar samman dåtid och nutid genom huvudpersonen Laurras receptbox. Ett arv efter hennes mormor. Hon skapade den under de svåra tider som andra världskriget drog med sig. Du får följa mormormorderns bekymmer under krigsåren parallellt med när Lauras harmoniska liv ställs på ända. En feelgood med ett efterlängtat lyckligt slut. Betyg 4

Pia Gummesson

2019-06-17

Fin och trevlig roman.Kommer följa denna författare med andra böcker som kommer ut.

2019-05-29

Bladvändare. Lättläst, gripande och charmig.

🎧 Sent igår kväll lyssnade jag ut #familjereceptet #veronicahenry 🎧
En delikat historia med familjerecept som en röd tråd. Jag gillade den här berättelsen. Den hoppade mellan andra världskriget och nutid. Intressanta personligheter och deras livsval. Lite "snabbt tillrättalagt" blev det mot slutet men helt ok. Jag hade visserligen hoppats på en mindre receptsamling i slutet... men icke 😜
Helt ok #läsupplevelse #boktips #ullasbokutmaning19 🎧🎧🎧 av 5

2019-04-08

Omslaget är magiskt. Och boken är väldigt bra, en av de bästa feel-good jag läst i år. Vänskap i krigstid blandas med familjeliv, och diverse problem och utveckling, i nutid. Starka kvinnor. Läs den!

2019-03-24

Boken är lika bra som omslaget är vackert. En fascinerande historia spelas upp framför mig som vävs ihop av både nutid och tiden för andra världskriget. Boken är väldigt lätt att komma in i och det är definitivt en bladvändare! Jag har inte läst något av Veronica Henry förut, men jag är glad att det släpps två till böcker av henne inom en snar framtid. En varm, tänkvärd, sorglig, mysig och bra bok! Rekommenderas varmt!

villa-freja.se

2019-03-23

Jag kan inte annat än bli kär i första ögonkastet när jag ser omslaget till Familjereceptet. Det andas feelgood och ljuvligheter som både doftar och smakar genom boksidorna. En djupare bekantskap gör mig inte besviken. Boken har ett härligt driv och varvar nutid med krigsåren kring 1940.